• Malinia

ipod vs annan mp3-spelare?

Ja... som rubriken säger - ipod vs annan mp3-spelare.

Det är så mkt prat om att ipod är så bra, men jag har inte riktigt fattat grejen.

Tänkte köpa nåt nytt snart - vad har du?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-27 15:37:11:
    Just det ja, hur många GB är lagom att satsa på. Funderar på 2 el 4...

• Svar på tråden ipod vs annan mp3-spelare?
  • Pikku Enkeli

Jag har en iRiver T10 som jag är grymt nöjd med, allra mest tack vare den otroliga batteritiden. Har inte stött på någon som har haft bättre batteritid faktiskt.

[[Winners never quit. Quitters never win.]]
  • vizionz

har en iPod Nano 1.a gen och är grymt nöjd med den. Köpte iPod av den enkla anledning att Apple vet vad de pysslar med i alla avseenden, visst finns det säkert hyfsade kopior som duger åt gemene man men originalet smakar bäst tycker jag.

Skulle aldrig falla mig in att köpa en mp3-spelare som ser ut som en iPod men kostar hälften så mkt, då visar det ju på att man ville ha en pod, men nöjde sig med en kopia, sen finns det ju andra varianter.. små smidiga utan display etc. Kanske är bra för dem som vill ha det, men Nano fyller mina behov till fullo.

• lurksmulan

Jag har någon slags kopia som min man köpte för 500:- på Tradera.
    Har plats för en massa låtar, bra batterier, inga klagomål från min sida kan jag säga.

Mamma till Laban 050131 och Polly bf 070805
  • educated ninja

har mp3-spelaren i mobilen och är väldigt nöjd med det... tycker det verkar jobbigt att ha separata grejor för det, lyssnar man på mp3-spelaren hör man inte att det ringer speciellt bra

• SVejsan

vizionz,
    hur är det med batteribyte på IPOD:arna nu för tiden?
    Ipod:arna lever på sin yta. Det finns andra som ger bättre "Bang for the bucks" så titta runt!
    Men är man såld på designen så förstår jag att man väljer Ipod...

• cheber

iPod har ju inte precis så bra ljud jämfört med andra spelare. Det enda iPod har är en bra mardknadsföring.

"visst finns det säkert hyfsade kopior som duger åt gemene man men originalet smakar bäst tycker jag"
    iPod var långt ifrån första eller ens bästa mp3-spelaren.

• SVejsan

Det som var någorlunda visonnärt förutom "ytan" med var väl kopplingen till Itunes om jag förstått det rätt... Eller?
    Har en "ful" creative-spelare som funkar bra

• Pikku Enkeli

Angående gb så beror det ju lite på.. Har du möjlighet/lust att byta ut innehållet lite oftare så räcker det ju med en mindre. Jag har bara 512mb och tycker det duger, 1gb vore dock det perfekta för mig.

Educated ninja:

Hur länge räcker batteriet om du lyssnar på musik och pratar i telefon lite grann?

[[Winners never quit. Quitters never win.]]
  • educated ninja

typ 1½ dag om jag konstant har musiken/radion igång och pratar mellan varven

• vizionz

@ Cheber... retrothing.typepad.com/photos/uncategorized/eigermp3.jpg Där har du den första Mp3 spelaren.. från Eiger, tillverkad 1997 ;)

Jag menade designmässigt, hur många tillverkare tror du apar efter Apples design och säljer enbart på det, ser snarlik ut och är billigare med med färre funktioner eller mindre användarvänlig?
    Jag tror att det är massor som gör så.

Hur menar du med att iPod inte har bra ljud jämfört med andra spelare?
    För det första beror det ju till allra största del på vad för lurar man använder.
    För det andra.. du menar alltså att du kan höra skillnad på två oliga mp3 spelare som är kopplade till samma sorts lurar och sätta fingret på vilken som har bäst ljudkvalitet med blotta örat?
    Ljudet går ju justera med den inbyggda EQ'n precis hur man vill det skall låta.

Man måste inte använda iTunes bara för man har iPod, nu gör jag det för jag råkar gilla iTunes, men det finns hur många program som helst som är kompatibla med iPod.

• vackrastarflow

jag älskar min ipod även om versionen inte finns ute på marknaden längre. har fyra GB, helt perfekt! men visst finns det säkert andra bra.

trivs också väldigt bra med itunes.

Svar på tråden ipod vs annan mp3-spelare?