• Lobu

Min hund haltar..

Hej min hund började halta igår på ena frambenet, hon är pigg som vanligt och verkar inte ha ont.

Jag har känt på benet, och testat att röra det på olika sätt och hon verkar inte ha ont någonstans.

Idag var vi ute 2 timmar och hon sprang och busade och gick som vanligt dock så haltade hon ju...

Kan det vara så att hon råkat trampa fel när vi varit ute? om det är stukat borde hon ju ha ont...tycker det är lite konstigt..

Kanske borde gå till veterinären för säkerhets skull?

• Svar på tråden Min hund haltar..
  • Namnam

Kläm och se om hon har ont, min ena tax är lite känslig och haltar gärna lite extra för uppmärksamhet.

• maruttan

Hur gammal är hunden? De kan ju få växtvärk innan de är fullvuxna och då haltar de gärna lite.
    Kolla även i trampdynan så att det inte är något som sitter där och gör ont!

pi.bilddagboken.se - världens sötaste pojke!
  • Dodisens mamma

Hur gammal är din hund? Och vad är det för storlek? Tänkte om det kan vara växtcärk det hade min rottiskille under sina första två år. Sen min andra sträckte en muskel efter ett par timmars bud i skogen och haltade en vecka efter det.

• BullCicci

Kolla klorna! Min hund började plötsligt halta men verkade inte ha ont, men han fick ondare och ondare så vi gick till vet.
    Han hade fått en liten spricka ovanpå klon längst in som var infekterad. Dom fick söva honom och dra bort hela klohöljet så pulpan var frilagd. Mycket smärtsamt med veckor av bandage.
    Så om det inte går över, gå till vetrinären!

• Kantarellen

Leta igenom benet riktigt ordentligt efter sår, stickskador, värmeökning, svullnad, ömmhet eller något annat som verkar fel. Hittar du inget och hunden inte blir sämmre skulle i alla fall jag lungt avvakta vad som händer.

Svar på tråden Min hund haltar..