• Tesan81

Knöl i ryggen!

Måste skriva av mej, är så orolig...

Jag upptäckte för någon månad när jag masserade mej själv i några sekunder sedan att jag hade en ganska stor knöl i ryggen. Den gör inte ont, knappt känns den bara finns där typ.

Jag var på vc för att träffa en läkare av annat skäl för ca 1½ vecka sedan, jag bad honom att kolla upp knölen efter som jag tycker att den har växt och blivit större än första gången jag upptäckte den. Han kollade och kände på den. Han konstaterade att den var 4*4 cm
    Han mumlade nåt om fettknöl men blev även osäker. Han sa att han måste få råd av sina kollegor och gick iväg en sväng medans jag väntade inne på han rum på vc.
    När han kom tillbaka så sa han att han ville känna på den igen och gjorde de. Sen sa han att jag fick lov att komma tillbaka efter som de inte var för de ärendet jag kom. På fredag ska jag dit igen..

Är så himla orolig nu Vad händer om de "bara" är en fettknöl? eller tänk om.. osv
    Jag kanske är löjlig men jag blir liksom rädd när jag inte känner igen min kropp

• Svar på tråden Knöl i ryggen!
  • Eddiesmamma

Jag håller tummarna för att det inte är något farligt!!

♡ Älskar min Eddie ♡
  • Lilla Sofie

Håller tummarna, i de flesta fallen är inte sådant farligt.
    Lycka tilL!

• Tisseltott

Vi har skelettskott i våran släkt så jag fick ett sånt på skulderbladet när jag var liten. Det växte rätt snabbt som du beskriver det.
    Dom opererade bort den och nu är allt normalt!
    Låter det bekant? Eller, skulle det kunna vara skelettet, om du känner på den?

• Anonym ("kompis")

är den hård eller mjuk

• Tesan81
    Tisseltott skrev 2007-03-27 21:57:18 följande:
    Vi har skelettskott i våran släkt så jag fick ett sånt på skulderbladet när jag var liten. Det växte rätt snabbt som du beskriver det. Dom opererade bort den och nu är allt normalt!Låter det bekant? Eller, skulle det kunna vara skelettet, om du känner på den?
    hmm.. Denna sitter på nedredelen av ryggen - brevid svanskotan typ fast lite högre upp.
  • lollipop25

låter som sådana jag haft/har precis där du beskriver det oxå, vet ej om det är muskelknuta,brosk el något annat, har aldrig kollat upp det och har haft det i många år, en kompis till mig har oxå det

Oroa dig inte

• Lilla Sofie

Tesan81 - det är väl inte så konstigt att man reagerar på knölar... man har väl oftast hört om dem i dåliga sammanhang. Sådant med muskelknutor, fettknölar osv hör man bara i sådana här sammanhang.

Få det uppkollat men oroa dig inte.
    Gör det inte ont alls? Då lider ju inte av den på det sättet heller. Meddela på fredag vad de sagt så vi vet.

• Tesan81
    Lilla Sofie skrev 2007-03-28 08:48:22 följande:
    Tesan81 - det är väl inte så konstigt att man reagerar på knölar... man har väl oftast hört om dem i dåliga sammanhang. Sådant med muskelknutor, fettknölar osv hör man bara i sådana här sammanhang.Få det uppkollat men oroa dig inte.Gör det inte ont alls? Då lider ju inte av den på det sättet heller. Meddela på fredag vad de sagt så vi vet.
    åh tack

Själva knölen gör inte ont! men runt om så spänner de väl och "stör" alla senor,muskler,nerver osv de gör väl lite ont då om man klämmer runt om typ
Svar på tråden Knöl i ryggen!