• Tjolanta08

När era barn börjat krypa hur lång tid tog det innan de gick?

Jag undrar hur lång tid det brukar ta innan barn lär sig gå från det att de lärt sig krypa och om det är olika om de varit tidiga med att krypa?

Vår dotter började krypa och ställa sig upp vid sex månader så vi funderar ju nu på om om blir tidig med att gå också.

• Svar på tråden När era barn börjat krypa hur lång tid tog det innan de gick?
  • mini74

Vårna första kröp när han var 10 månader och gick när han var 13 mån. Nummer två kröp när han var 7 mån och ick när han var 10 mån. Glad

• icefemale

Ha, ha, mitt barn kröp aldrig, hon gick direkt när hon var 10 mån. Lite trist faktiskt, känns som man gick miste om något... 

*** Filippa 040611 ***
  • KarJac

Min minsting har gjort som din, ställt sig upp och krypt sedan halvåret. Han gick sina första steg vid 7 månader, men han går inte än (11 månader snart), han kryper hellre. Ibland går han ganska många steg, men oftast kryper han.
    Min äldste pojk kröp vid 6 månader, stog upp vid 7 och gick vid 9 månader.

Om man talar före man skiter är det bra att säga att man är bajsnödig
  • Amorficlya

Min lilla tjej va 7 månader när hon kröp å i fredags på 9månaders dagen tog hon sina första steg så nu blir de ett par steg varje dag ida har vi varit ute å gått med gå vagnen ute =)

• Lallara

Krypning och att börja gå verkar inte hänga ihop... Min son kröp "rent" när han var 7 månader, men är inte alls redo att gå ännu, 11 månader gammal. Min kompis son, som alltid varit lite senare i utvecklingen, började krypa ordentligt först vid 9-10 månader. Han tar nu ett par steg, 11 månader gammal!

• Impertiff

Dottern började krypa vid 8 månader och gick vid nästan 13. Så 4.5 månad kröp hon ungefär.

• Lyckliga ja

Adam kröp veckan innán han skulle bli 8 månader.. o idag går han lite smått =) han e 1 år :D o han e riiiiktigt snabb när han kryper.. man hinner knappt ifatt honom ;)

• Sanda

Kröp aldrig men tog sig fram på rumpan vid 9 månader, började gå vid 10 och gick rent vid 11

• Tonx

Kröp vid 9 månader och gick vid 14 månader

Nova 051008
  • J o E

Kröp vid 8 månader. Gick vid 12-13

Svar på tråden När era barn börjat krypa hur lång tid tog det innan de gick?