• FPN

akta graco cosmic xtp

Behöver veta fort..!
    Funderar att köpa en idag...
    Men finns det nån som har den stolen och kan man ha den i framsätet?
    Hur har det annars gått med den? Trivs barnet bra i den?

Tacksam för all svar!

• Svar på tråden akta graco cosmic xtp
  • FPN

Singhis.
    Ja det va en bra ide oxå.. Hade inte tänkt det med spegel till baksätet

• FPN

Babyland öppnar kl 10 idag så ska jag o lilltjejen åka dit o spana efter en bilbarnstol

• JennieL

Vi har den å ångrar oss bittert!!
    Den tar stor plats i bilen, så vi får inte plats med en till stol åt lillebror!
    Enligt försäljaren så är det inte en bra stol då den måste sitta utanför sätet (den där j*a klacken som ska hänga utanför)...
    Men annars är den väl bra, när barnen är små... Sen när de blir större måste man ju ta bort XTPskyddet för att de ska få plats.
    Å den där ratten hade jag klarat mig utan!

Nej, ingen fler sån stol!!
    Nu blir det en britax freeway (eller Hiway)

• Ninis
    FPN skrev 2007-03-29 09:49:15 följande:
    Singhis.Ja det va en bra ide oxå.. Hade inte tänkt det med spegel till baksätet
    När dottern var liten och vi använde babyskydd hade vi alltid det i framsätet men när vi bytte till bilstol monterade vi den i baksätet och en spegel och det har aldrig varit några problem för dottern att sitta i baksätet.
    * Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
  • NovaFilippa

Jag har iaf min i framsätet och det går jättebra!
    Är kanonnöjd med stolen och det är även min dotter!

• Zanet

Funderar på att köpa en sådan stol idag. Kan man få stolen någorlunda halvliggande, eller är den bara stående, så att barnet får sitta eller bilfärden?? Är den komplicerad när man skall sätta fast barnet i den?

• KristinaE

vi har en sån och är så där halvnöjd med den, har ju ingen annan att jämföra med. Men vi kommer inte köpa en likadan till dottern utan då blir det någon annan. Den tar super mycket plats i bilen, den är krånglig att knäppa om man inte får in snittsen.
    Jag skulle verkligen rekommendera alla att fundera en gång till innan och se om det inte finns någon annan bättre stol.
    Visst den har en ratt man kan vrida så det blir annat läge men så stor skillnad tycker jag inte det är.

• FPN

Har varit o köpt den idag!
    Lilltjejen verka trivs jättebra i den!

• Flisis

Vi har den i framsätet i en v 40 och är super nöjda. Började använda den då dottern var ca 4 1/2 månad.

• Flisis

JennieL: Kan säga att Britax Freeway var jag INTe nöjd med men älskar Gracon..hehe så olika det kan vara Räcka ut tungan

• JennieL

Flisis:
    Vad var du itne nöjd med på Freewayen?

• FPN

Ni som har köpt akta graco cosmic xtp bilbarnstol, hur mycket betalde ni för den?

(Jag köpte den på babyland idag för 1.995 kr "rea")

• ericas mamma

vi har en sån o e supernöjd med den,dottern trivs oxå i den.

FPN skrev 2007-03-29 15:08:38 följande:
    Ni som har köpt akta graco cosmic xtp bilbarnstol, hur mycket betalde ni för den?(Jag köpte den på babyland idag för 1.995 kr "rea")
    tror vi betalde detsamma få babyoutlet.
    Erica 060202
  • Ninis
    FPN skrev 2007-03-29 15:08:38 följande:
    Ni som har köpt akta graco cosmic xtp bilbarnstol, hur mycket betalde ni för den?(Jag köpte den på babyland idag för 1.995 kr "rea")
    Den kampanjen som Babyland har i dag på Acta Graco Cosmic XTP hade de för ett halvår sedan oxå. Så vi passade på att köpa en då och betalade 1995 kr.
    * Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
  • Jenny S

Skickade maken att handla en sån idag.
    Det var han och määngder av fruntimmer som fullkomligen rusade mot barnstolarna i samma stund som affären öppande.
    10 min senare var majoriteten av stolarna slut och maken var superglad att han lyckades "slåss" med alla kvinnor.
    Ja se karlar.....

Why try to fit in when you were born to stand out?
Svar på tråden akta graco cosmic xtp