• que

Gosedjur/snutteflt??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-29 11:37:12:
    Hur gjorde ni som har barn med gosedjur/snuttefilt??började ni med de när dom var bebis??att ni alltid la samma grej med dom när dom skulle sova?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gosedjur/snutteflt??
  • Kristin24

Inget vi har bestämt, hon VILL/SKA ha sina gosedjur med sig överallt. En nalle och en kanin är det....hon blir tokig om vi glömmer dom.

Go och glad Kexchoklad
  • que

Kan tillägga att mitt första barn hade ingenting inte ens napp....nu kan han säga att han vill ha den grejen eller så men oftast sover han utan han har alltid sovit bra förrutom kolik..
    mitt minsta barn har napp..men sover inte så bra på natten då ska han tutta..på dagen är de inga problem..=)

• que

Kristin 24..hur gjorde ni när hon var bebis då??hade ni nåt djur som ni la med hene då??

• Hjartat2006

Julia "adopterar" allehanda frottéhanddukar här hemma som hon prompt ska dra med sig i sängen eller när hon är ledsen för något. Jag får hela tiden se till att den hon väljer för stunden verkligen är ren. I övrigt vill hon ha "Kanin" med sig i sängen, men bara där. Frottéhanduken trycker hon ansiktet i när hon ska sova. T.o.m. på dagis har jag sett till att hon har några egna tvättlappar i frotté som hon kan ha när hon sover där.

Envis men söt ändå
  • que

Hjartat2006

hihi så gulligt !!

• Hjartat2006

Vi började ge henne "Kanin" och fram till hon var 6 månader så hade hon den med sig om vi åkte någonstans och så, men sedan har det blivit mer och mer frotté. Tur att jag använder sköljmedel

Envis men söt ändå
  • que

Jag har en son på 9mån  vet inte om han behöver nån snutte men är de försent nu??eller?? Hur vet man att dom vill ha de??han bökar och gråter i sängen innan han somnar..ska man lägga dit en gose varje kväll så lär han sig att nu är de gose och jag nu ska vi sova för de är kvällen och han känner trygghet i den??eller

• Klariz

Noel fick sin snutte när han var 8 mån...
    Jag började lägga den vid honom när han skulle sova... i början brydde han sig inte om den men blev sedan mer och mer fäst vid den.
    När han var 15 mån och började på förskola blev snutten JÄTTEVIKTIG för honom är föortfarande det.. Han är nu 2 år!
    Tycker det är bra med snutte :) men jobbigt när de kommer bort.. Man får ha ett antal..

• leona

vår äldre dotter hade en mjukiskatt i sängen som hon helt plötsligt var tvungen ha när hon skulle sova. Började före 1 år kanske. Våran lilla tjej har haft en filt sen hon var några månader

Svar på tråden Gosedjur/snutteflt??