Gosedjur/snutteflt??
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-29 11:37:12:
Hur gjorde ni som har barn med gosedjur/snuttefilt??började ni med de när dom var bebis??att ni alltid la samma grej med dom när dom skulle sova?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-29 11:37:12:
Hur gjorde ni som har barn med gosedjur/snuttefilt??började ni med de när dom var bebis??att ni alltid la samma grej med dom när dom skulle sova?
Vår son har en skitsnuskig kanin som är livsviktig för honom. han har två likadana tt byta med så de håller sig någorlunda fräscha.. han somnbar absolut INTe utan sin älskade "kaninsson".
När han var bebis la vi ett annat gosedjur brevid honom när han skulle sova, men den här kaninen har han själv "adopterat"...
Hjartat2006: Vad mysigt det ser ut
ja har försökt men hon vill inte ha,ligger hellre o nyper mej i handen tills hon somnar
Melvin har typ jordens största fårskinn (känns det som
) det tycker han är lagom att släpa omkring på ! Haha...
Han fick ligga på det i sängen, i vagnen & på golvet sedan han var nyfödd
Jag har låtit Mikael ha snutte sen han va nyfödd. han fick i julkapp en stooor nalle som alltid e vid huvudändan i sängen... den leker han med på morrnarna... snutten har vi med oss överallt..
han är väl inte så färst vid snutte, men när han väl har den myser han med den...=)
Tilde har snutte, tutte och kanin. Hon MÅSTE ha dessa tre saker när hon ska sova. Vet inte hur gammal hon var när hon började med detta. När hon var liten bebis hade hon ingenting, inte ens tutte. Efter ett tag så började hon med tutte, sedan fick hon en snuttefilt av mormor. När hon var cirka 1,5 år fick hon en kanin och sedan dess så är det dom här tre sakerna som gäller. Kan gå med bara snutten och tutten, men helst ska kaninen vara med också. Snutten är så hemsk, stora hål överallt och den är alltid skitig. Har försökt laga dom största hålen, så den ser lite bättre ut nu. Funderar på att klippa av den så att den bli mindre, men kan nästan slå vad om att hon upptäcker det också blir det ett jävla liv.
min 7 veckors tjej somnar bäst med sin filt som hon har haft sen hon föddes..hon vill ha den mot kinden när hon ska sova. inget vi har bestämt märkte det av en slump häromdagen att hon vill ha filten i ansiktet, blev kinkig när vi flyttade den från ansiktet.
Ja, cicci sover mkt bra då hon har sitt gosedjur TIGGER fr nalle puh..hon fick den i julklapp då hon var 5 mån o sen dess vill hon inte sova utan den..Cicci är 20 månader..
Klart..!
jag har faktiskt försökt få båda mina barn att tycka om snuttefilt eller gosedjur men de har aldrig varit särskilt mycket för det. Och de sover ju båda bra så nej, jag tror inte att det faktiskt behövs egentligen.
Julia vill ha sin snutte filt vid ansiktet (gärna över) när hon somnar. Det är hennes trygghet. Har hon ingen snutte så vrider hon huvudet fram och tillbaka i jakten på något att gosa in huvudet i!!!
Jag har börjat ge min lille 5-månaders en snuttefilt när han ska somna, en sån där liten med ett gosedjurshuvud på i ena hörnet. Det funkar väldigt bra, framför allt på dagen när han inte är lika trött. Han drar den över ansiktet och snusar sen sött. Det blir antagligen varmt och gott av andedräkten - men det ser hemskt roligt ut när han ligger med den över hela ansiktet.
Vår lilla 8-månaders tjej har en kanin som hon älskar. Den har varit med sen BB, men hon började inte bry sig om den förens hon var 4 månader. Vi märkte att hon blev jätteglad när hon fick syn på den. Hon skrek till och skulle krama den. Vi tyckte det såg jättemysigt ut, vi trodde inte så små bebisar kramade gosedjur. Nu är kaninen helt magisk. Napp och kaninen och hon somnar på minuten. Hon lägger den över ansiktet och snusar på den. Hon kan nästan inte somna utan den. Så nu är vi jätterädda att tappa bort den i stället..
Min lilla tjej fick en gosefilt av sina kusiner när hon kom hem från BB men det är först de senaste månaderna som hon verkligen "gofsat" med den ordentligt och vill ha den när hon är trött och gosig. Köpte en till nu för säkerhets skull men den funkar inte riktigt lika bra som den första
oliver har en kanin "kramis" som han själv hittade på ikea när han var dryga halvåret... han såg den i "korgen" där den låg och blev som tokig... så klart att han fick känna på den och sedan dess har dom varit osiljaktiga... han har dock en nalle 8tror jag att det är) som duger som substitut när kramis åker karusell...