varför klipper man inte klorna längre?
Jag borstar alltid tänderna på min tik varje dag och hon är inte fin utställningshund.. Jag gör det för att spara pengar och för att slippa tandsten. Tycker att alla med hund ska göra det, varför ska jag borsta min tänder och inte hunden? vi kör även med denta stixs. våran vet har aldrig sett en tik med så fina tänder, hon kommer aldrig behöva åka till hundtandläkare om jag fortsätter som jag gör. Tandsten är ju så vanligt men vi kan ju göra allt för att inte få tansten. Ben är ju också bra My äter så pass mycket ben att hon ibland blir dålig i magen...
Endel påstår att jag är för noga med hunden. Jga klipper klorna varje söndag, borstar henne 4 gånger om dagen då hon fäller anars bara engång. tar bort ludd från öronen två gånger i veckan. smörjer in tassarna varje dag, smörjer in tuttarna två gånger i veckan. ger henne pulver mot höfterna. klipper hennes hår i öronen Jag gör allt för att hon ska må bra.
Låter konstigt att dom inte vill fixa till klorna. '
Är det fler som har hundar med ljusa klor som nu på senare tid fått några mörka klor? Min golden tik har fått tre mörka klor och dom är svåra att klippa. i början så klippte jag tassarna tre gånger i veckan nu räcker det med en gång i veckan.