Inlägg från: delfo |Visa alla inlägg
  • delfo

Kattungar

Jag har fått ett sånt himla sug efter en kattunge. Min dotter älskar katter så jag tänkte överraska henne med en liten sötis... Men nu när jag tittar på Blocket så kostar de billigaste typ 2500...VA???
    Finns det nån här som har kattungar att sälja till lite mer humana priser???
    Bor i Stockholm!!

• Svar på tråden Kattungar
  • delfo

Men jag minns när jag var yngre då gav man typ en 50 öring per tass Jag älskar alla sorters djur men 2500 kr är för mycket för en bondkatt tycker jag!!!
    Men tack för tipsen!!!!

• delfo

Nu vill jag bara påpeka att jag har verkligen tänkt att avmaska, vaccinera köpa bra foder och sand mm även om jag tycker att det är lite väl saftigt att köpa en katt för ca 2500. Det är klart att vi har råd med allt som hör en djurägare till annars skulle vii inte vilja ha en katt..
    Verkar som om en del här tror att jag skulle vanvårda en katt om jag köper den billigt men behandla den som en kung om jag köper den dyrt?????

• delfo

Her kollat på katthem men det finns just nu inga kattungar,.. Känns viktigt att det är en kattunge eftersom att barnen är små, vill att de ska växa upp tillsammans. Annars kan det ibland vara svårt att vänja en vuxen katt med små hulliganer.
    Men jag ska ge mig till tåls, snart kommer det komma många små kullar med sötisar!!
    Men tack för alla svar och tips!!!!

• delfo

Jag har bla kollat på Kattstallet, Sthlm katthem och senhar jag varit och googlat och hittat en del men de flesta har bara älder jätte vackra katter, men det funkar inte riktigt här. Det måste nästan vara en liten plutt...

EKJ76- Kan du inte ge mig nr eller web adress till de du vet har kattungar??

Svar på tråden Kattungar