• Ceridwen

Blir snittärret finare med clips än med tråd?

Nu är det så att jag är nickelallergiker, inte så mycket, men tillräckligt för att läkarna inte ville "laga" ihop mitt snitt med clips (är snittad 2 ggr).

Men när jag tittar in i vissas galleri som blivit snittade med clips så tycker jag att det har läkt mycket finare. På mig så är det som ett stort veck inåt, medans de som har haft clips har rakare mage där nere vid snittet.

kanske har jag fel?

• Svar på tråden Blir snittärret finare med clips än med tråd?
  • Löööv

Är inte agrafferna gjorda av titan?.

• Löööv

Någonstans har jag hört att ärret blir tunnare och finare när man syr.......tror det var så?. Eller det kanske bara är en smaksak?. Jag har ett suddigt ärr i mitt galleri, 2 snitt faktiskt .

• Ceridwen

Lööv:

Ingen aning. Hörde bara att dom sa över mitt huvud " hon har lite nickelallergi, då blir det inga clips" eller klaffar eller liknande vad de sa"

• Puman78

När jag snittades nu tejpa dom bara ihop såret. Får se hur det blir i framtiden. Med mitt förra barn hade jag agraffer och det tycker jag inte syntes så mycket.

• Enyana

Jag "lagades" med agraffer och jag tyckte det såg ut som att jag hade en dragkedja på magen när de togs bort... Men det bleknar ju med tiden som tur är...

• Lady Bling

Är det alltså så att man inte bör ha agraffer om man har nickelallergi? Det visste jag inte. Hörde när ja gblev beviljad mitt snitt att dom använder agraffer på sjukhuset där jag ska snittas om knappt en månad. Är väldigt nickelallergisk och tål i princip ingen metall känns det som. Det enda jag tål i smyckesväg är rent guld, och inte ens det alltid heller... Vid snittet med första barnet syddes jag och det såret läkte bra. Det kanske är värt att säga innan snittet att jag är så nickelallergisk så man slipper få en massa problem av agrafferna i så fall.

• Ceridwen

Puman:

Det gjorde dom på mig med, men det är inte bara tejp, för det skulle aldrig hålla ihop ett sår utan de använder sig utav självutplånande stygn.
    Så under varje vit tejpbit är det stygn.

Svar på tråden Blir snittärret finare med clips än med tråd?