• Pokemon

Lyxfällan idag: Snacka om familjeliv!

Såg ni lyxfällan på TV3 idag. Ungarna hade anmält sin farsa. Otrolig historia men den slutade ju lyckligt...

• Svar på tråden Lyxfällan idag: Snacka om familjeliv!
  • Lady X

Ja med. Vad bra de var! Vilka otroligt fina pojkar den pappan hade...

• Sessan87

Ja jag håller med Lady X, underbara pojkar! Man såg hur glada de var i slutet, när de fick visa upp övervåningen ju!

• Pokemon

Helt jävla otroligt att det kan gå så långt... hur tänker dom?

Mina tankar går till farsgubben min, hans pappa tog ur hans spargris och gick till travet - snyft!

• MartinStenskog

Jag tycker det verkade mera lyteskomik.

• abnocto

Detta är TV vi pratar om där det redigeras så att vi tittare ska bli nöjda. Man har inte den blekaste hur det är i verkligheten.
    Däremot verkade pappan helt otrolig som tror han kan gå back varje månad och inte begriper bättre. Hur är man funtad?
    Och vem skulle ta hem en auktionsman som betalar så dåligt, nog måste man få tid att sälja saker till marknadspris. Den auktionsmannen gjorde nog en rejäl hacka på sakerna.
    Och hur är det efter ett halvår, man borde få se mer.

Frågade min karl om han ville "låtsas" att vi var fattiga så vi kunde anmäla oss så att även vi fick en resa (vi skulle aldrig göra så). Att få något för att man inte klarar ekonomin är sjukt...... (

• MartinStenskog

Var det någon som tänkte på hur otroligt gullig den där karln egentligen framstod,där förutom de lite märkliga prioriteringarna som mest verkade som en mänsklig ta-hand-om-mig, och som dessutom åtgärdades, var lasterna småbilar, hockeybilder, en ömt vårdad motorcykel och ett hus.

Rena äktenskapsannonsen.

Var det några ensamma mammor som fick något lite vått i blicken?

• MajaLarsson

jag tyckte det va ett sjukt program...
    reagerade kraftigt på att det va ett MÅSTE att renovera övervåningen för 62500:- å köpa möbler för 15000 lr hur det va...
    verkligen I-landsproblem!

• Rokka Jill
    MartinStenskog skrev 2007-03-31 20:55:50 följande:
    Var det någon som tänkte på hur otroligt gullig den där karln egentligen framstod,där förutom de lite märkliga prioriteringarna som mest verkade som en mänsklig ta-hand-om-mig, och som dessutom åtgärdades, var lasterna småbilar, hockeybilder, en ömt vårdad motorcykel och ett hus.Rena äktenskapsannonsen.Var det några ensamma mammor som fick något lite vått i blicken?
    Jag kände samma sak haha
    jesså...
  • sweetpea

Och jag reagerade mest på att den stackars killen bor ensam i det där enorma huset 26 dagar av 30. Det verkar synnerligen opraktiskt, ensamt och oekonomiskt. Vore det inte mycket roligare att halvera boendekostanden, skaffa en schysst trea och resa på långresor med grabbarna istället? Det skulle jag tycka...

• abnocto

Och varför gå och köpa nya möbler till övervåningen när man har ont om pengar. Finns mycket på begagnademarknaden.

• jo anna

Jag reagerade på den där typen som kom in och gav SKAMBUD för hans saker!!!!!!!!Skrikandes

Och så var han tvungen att sälja dem till honom!!!! Undrar vad TV3 håller på med egentligen!!! Sakerna var värda MYCKET MYCKET mer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men den där typen tjänar ju bra på detta programmet, han har visst varit mer i fler avsnitt har jag hört och plockat åt sig saker till skambud, USCH!!!!!!!!! Skrikandes

• Fred

skaffa en schysst trea kostar ju lika mycket i sthlm.

• sweetpea

Fred: Men nog måste man kunna hitta ett boende i Trångsundsområdet som kostar mindre än 13000 kr i månaden? Huddinge är ju inte den dyraste kommunen, heller. Det finns en trea på Hemnet nu som är ute för 925000, t.ex.

Vi har en trea i Kransen, och vi betalar inga 13000 i månaden.

• Fred

Nej det har du rätt i. jag missupfattade vart det var dom bodde..

• Rokka Jill
    jo anna skrev 2007-04-02 09:42:21 följande:
    Jag reagerade på den där typen som kom in och gav SKAMBUD för hans saker!!!!!!!!Och så var han tvungen att sälja dem till honom!!!! Undrar vad TV3 håller på med egentligen!!! Sakerna var värda MYCKET MYCKET mer!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Men den där typen tjänar ju bra på detta programmet, han har visst varit mer i fler avsnitt har jag hört och plockat åt sig saker till skambud, USCH!!!!!!!!!
    TRor du att de säljer sakerna på riktigt?
    jesså...
  • tjorvig

Synd att jag missa det. Men såg en gång förut och tyckte också då att det var skumt hur billigt dom sålde grejer.

Svar på tråden Lyxfällan idag: Snacka om familjeliv!