Inlägg från: Moxie |Visa alla inlägg
  • Moxie

Winnerbäckfans !!!

Mmm... Ska bli intressant att höra hur den nya skivan kommer att låta. Bort Hovet, in folkrockinfluenser...Kan bli bra.

Annars ligger nog mina bästa minnen av Lasse också på 90-talet. Nykvarnsfestivalen när brandkåren var där och spolade leran av publiken efteråt och alla hjärtans dag-midnattsspelningen på kårallen...

• Moxie

Nu är du helt ute och cyklar. Han var ju fetlokalkänd med sitt tidigare band, Snoddas (där för övrigt Anders&Måns-Anders spelade bas) i hela Linköping långt innan -96, gubevars. Långt innan ni stackare innanför Tjkhlts krogmurar ens hade sett röken av honom. Jag minns inte när första Lasse-solo-kassetten kom ut, men det måste väl vara någonstans runt -94? Ska gå och titta om det står något i fodralet.

• Moxie

Båda demosarna "och mina damer och herrar" samt "[en massa] ord från" verkar ha kommit ut 94, men den första kom nog på våren och den andra nog sen höst-vinter. Och man behövde inte vara så förskräckligt kompis för att gå in på Get Back Records och köpa demokassetten

Snoddas sista demo kom också 94. CD-epn borde väl ha kommit -93, va? men då hade de ju redan spelat ett par år...

• Moxie

Lasses första demo kom som sagt ut -94, så även om man bara hängde i skivaffären så kan man väl ha varit ett fan sedan dess. Men även samtidigt med Snoddas så spelade han ju solo också - "En skål nyvispad våldspop" kom visst hösten -92, och Snoddas vann inspelningen av den genom att vinna Rockcirkusen (lokal rockbandstävling) -92, men Lasse var även med solo samma år (så i Rockcirkusfinalen spelade både Snoddas och LW solo. Samt Böl, som jag tyckte var bäst, då :-> ), så om man roade sig med att gå på lokala spelningar så kan man ha varit ett fan åtminstone sedan -92, alldeles utan att blanda in Snoddas, då. Så, ja, du har fel

Och det var la du som började med dagisfasonerna genom att ifrågasätta JC71s minnen. Eller?

• Moxie

...och även på winnerback.net så står det ju att demosarna kom ut -94, så jag vet faktiskt inte alls vad du cyklar på för planka?

• Moxie

Nå, då kanske vi kan nöja oss med att det faktiskt vissst gick ihop

• Moxie

Och, som sagt, det var inte så svårt att skaffa sig en demo om man vill det - De fanns till försäljning på Get Back Som inte finns längre

• Moxie

Jag begriper inte riktigt vad du menar är en tolkningsfråga, men om du menar "Om man läser bara 'Om LW' så kan man tolka det som att han började finnas, rent musikaliskt, runt -96", så låter det begripligt

Däremot har jag svårt att kunna få "Lasse var synnerligen aktiv långt före -96, och det var inte ett dugg konstigt att vara ett Lasse-fan redan -94" till något som är en tolkningsfråga. Menar du något sådant tänker jag nog fortsätta hävda att du har, rent faktiskt, fel. Naturligtvis betyder inte det att du "inte får posta DIN tolkning" (jag har naturligtvis ingen bestämmanderätt över dessa forum, och skulle inte heller vilja ha det). Däremot tänker jag nog isåfall framhärda i att posta "MIN tolkning"

Jag är lite allergisk mot fenomenet "någon talar om för mig vad jag har varit med om", som jag råkar ut för ibland, så möjligtvis så överreagerar jag. Få saker triggar mig mer än när någon säger "nänä, serru, så här var det för det har jag läst/hört/lärt mig" om saker jag faktiskt varit med om själv.

• Moxie

De riktiga skivaffärerna dör ut. Folk köper inte skivor. Det är för dj-ligt. Folk&Rock härnere i södern har ju fått börja lägga ner butiker och driva cafe för att gå runt.

• Moxie

Folk&Rock i Lund har slagit igen. På lilla torg finns de kvar, men har fik i halva nedervåningen.

Svar på tråden Winnerbäckfans !!!