Jag begriper inte riktigt vad du menar är en tolkningsfråga, men om du menar "Om man läser bara 'Om LW' så kan man tolka det som att han började finnas, rent musikaliskt, runt -96", så låter det begripligt
Däremot har jag svårt att kunna få "Lasse var synnerligen aktiv långt före -96, och det var inte ett dugg konstigt att vara ett Lasse-fan redan -94" till något som är en tolkningsfråga. Menar du något sådant tänker jag nog fortsätta hävda att du har, rent faktiskt, fel. Naturligtvis betyder inte det att du "inte får posta DIN tolkning" (jag har naturligtvis ingen bestämmanderätt över dessa forum, och skulle inte heller vilja ha det). Däremot tänker jag nog isåfall framhärda i att posta "MIN tolkning"
Jag är lite allergisk mot fenomenet "någon talar om för mig vad jag har varit med om", som jag råkar ut för ibland, så möjligtvis så överreagerar jag. Få saker triggar mig mer än när någon säger "nänä, serru, så här var det för det har jag läst/hört/lärt mig" om saker jag faktiskt varit med om själv.