• Chva72

Egen tvättstuga med toa och så.. HJÄLP!

Äntligen har vi börjat med en utbyggnad, det är lånat o klart. Snickare involverad. Det vi behöver är en rejäl tvättstuga, alltså stor 8kgs tvättmaskin, lång arbetsbänk, skåp mm. Toa, handfat och litet badkar ryms å'.. tänkte ett sånt där badkar med lejonfötter.
    Vart hittar man förslag och ideér på sånt? Har sökt och sökt men kombinerad tvättstuga/bvadrum verkar vara tjorvigt att hitta.. speciellt en längre arbetsbänk med rostfri ho i.. jag blir tokig! Är så förvirrad och måste bestämma inom någon dag nu hur grejerna ska sitta.. de som ska ha avloppsrör, för de ska ju gjuta och göra klart. Blä!

Trodde det kunde finnas något program på nätet som man kunde rita och trixa med för att planera men hittar inget.. har kollat Badrumsportalen mm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-05 10:16:39:
    Problemet är ytan.. vi har ca 3,50 långt och 2,80 brett..
    hur ska allt rymmas?

• Svar på tråden Egen tvättstuga med toa och så.. HJÄLP!
  • morgontrötta Hilda

Vi har kombinerad tvättstuga/badrum/bastu ..rummet är ca 30 kvm. Men i det badrummet har vi inte badkaret, det har vi i det andra. Ang. bänkskiva.. jag har en fristående ho och ska så småningom lägga en träbänkskiva över tvättmaskin och den kommande tumlaren.. ska lägga in bild i mitt galleri.. =)

• Chva72

Tack, tack.. ska kolla länken.. och fristående ho med egen bänkskiva till lär det få bli om jag inte hittar något "klart"..

• morgontrötta Hilda

Såg just att jag inte lagt in bild på hon, saknade den bilden i min dator.. Ska se om det finns batteri i kameran och ta en ny bild.

• Chva72

Ja, jag vill se din ho...

Blir tokig på det här.. fy gröne vilket jobb det är då man dessutom är lite velig!

• Joonas

Vi har byggt så att vi har tvättstuga och badrum i samma utrymme. Har bilder i galler iet men inga på tvättutrymmet. Kan lägga in om du vill?

festlig, funktionell och fryntlig
  • morgontrötta Hilda

Nu finns en liten bild på hon, till höger på den bilden ser du toalettstolen (bakom halvväggen).. =)

• Lucefera

Chva72 : måste du ha i rostfritt? kan du inte köra på en vanlig lite mer tålig bänkskiva så blir det snyggare?

• Chva72

Jo Lucefera, jag vill helst ha en snygg träskiva, typ ek kanske.. men en rostfri "ho" i..

• Freiya

det går ju att göra som i köket antar jag, skära ut hon ur en träskiva och lägga i en rostfri? där diskar man ju inte och så heller, så det blir ju inte lika blött och så..

jag hade sen, om det går, delat av litegrann mellan tvättstugan och badrummet, eller bara badkaret, med en halv/trekvartsvägg med såndär genomskinlig vad det nu heter..sten? om du vet va jag menar..

Svar på tråden Egen tvättstuga med toa och så.. HJÄLP!