• Anonym (nyfiken)

Hur mycket gick ni upp när ni började med p-piller?

Som i rubruken: hur mycket gick du upp eller ned när du började med p-pller`?

• Svar på tråden Hur mycket gick ni upp när ni började med p-piller?
  • Familytime

Ingen aning, det var så många år sedan! Men jag minns att det skedde förändringar i min kroppsbild...höfter, finnar och lite viktuppgång....*suck* Ska aldrig äta p-piller igen efter min graviditet.

• Anonym (nyfiken)

Hmm man kanske skulle titta sig om efter något bättre alternativ då. Mina sista 6 kg vill inte försvinna, hur duktig jag än är med maten och träningen. Har stått blickstill på vågen och måttbanden i månader nu.

• Anonym (nyfiken)

Tror ni man går ner motsvarande mycket som man gick upp när man slutar, om man t ex börjar med kopparspiral istället??

• Anonym

Att du går upp i vikt beror inte på hormonerna, det beror på att du blir hungrigare och äter mer när du börjar med p-piller. Om du håller koll på vikten är det ingen fara. Och du går inte ner kilona automatiskt om du slutar med p-piller heller.

Jag gick upp 10 kilo när jag började på ca ett halvår. Nu är jag tillbaka till samma vikt som innan och jag äter fortfarande samma p-piller...

• Anonym (nyfiken)

*puffar*

• Taffer

Jag gick inte upp nått alls tror jag. Och som anonym här skriver så beror d int epå hormonerna utan d beror på att man får en ökad aptit.

• Anonym

be att få börja med p-pillrena Yasmin, dom går man ner i vikt av! ok, ingen fettmassa, men dom är vätskedrivande. dom är lite dyrare, men kan rekomenderas.

Svar på tråden Hur mycket gick ni upp när ni började med p-piller?