• Bruden1

Gi-metoden börjar idag....NR 3

Öppnar en ny Gi-tråd! Skrattande

Mamma till charmtrollet Evelina född 051013
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-30 23:13:59:
    Förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m15631300.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-31 19:15:10:
    Detta är en REN Gi-metoden-tråd, ingen recepttråd. Utan där man frågar, tipsar och hjälper varandra i Gi-djungeln!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-22 23:42:40:
    Gi-gängets recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-5-64/m17884085.html
  • Svar på tråden Gi-metoden börjar idag....NR 3
  • Bruden1

Om man äter enligt "balansfasen" tror jag det heter!? ...då som man ska äta typ "resten av livet" enligt Gi,
    Är det för mycket kolhydrater/vecka om man äter 1-3 mörka mackor/dag, fullkornspasta 2-3 dagar/vecka, 1 potatis/vecka.

I övrigt blir det mycket ägg, fisk, makrill i tomatsås, kött av olika slag. (Nåt onyttigt typ chips, på helgen) Äter (nästan) aldrig godis och sällan kakor, gillar inte det speciellt, är ingen sockermänniska, max 2 kakor/vecka! (på öppna förskolan )

Jag tränar på motionscykel 6-7 dagar/vecka, 2 mil/dag. Promenerar nät tid finns, men sitter sällan stilla hemma, är alltid igång med typ städning, lek od.

Har fasiken inte gått ner nåt på 2 veckor nu!! VARFÖR?
    Innan gick jag ner 6 kg på 10 veckor, men nu står det still!

• Bruden1

Ny tråd! ...lägg i favoriter 

• Jannamia

Gorgonzolafilé med valnötter Här har vi riktigt enkelt recept på god GI-mat. Stekt kycklingfilé i en sås med gorgonzola, crème fraîche, ädelost, vitt vin och buljong. Till det en sallad med hackade valnötter i. Supergott och med garanterat lågt GI.

Ingredienser (för två personer):
    2 kycklingfiléer à 150 gram
    olivolja
    1 purjolök
    1 burk crème fraîche
    1/2 dl vitt vin eller matlagningsvin
    1 tärning kycklingbuljong
    100 g gorgonzola (kan ersättas med grönmögelost)
    valnötter
    sallad
    tomater

Gör så här:
    Stek kycklingfiléerna i olja på hög värme tills de fått fin färg.
    Ta pannan från spisen, ta upp filéerna och lägg dem åt sidan i en tallrik.
    Bryn finskuren purjolök på något lägre värme.
    Tillsätt crème fraîche, ädelost, vin och buljongtärningen.
    Smula ner ädelosten i såsen.
    Lägg tillbaka filéerna i pannan och låt alltihop puttra i tio minuter under lock.
    Servera med sallad en sallad på salladsblad, tomat och hackade valnötter.

Ingen är så rik att den har råd att förlora en vän.
  • Tjoflöjt

Kycklingen Jannamia tipsade om är verkligen gott! Den äter vi ofta.

• Bruden1
    Jannamia och ni andra: Ingen recepttråd, utan en Gi-metoden-tråd! ursäkta om jag va otydlig!
  • blondtjej

hej hej!

Tänkte startat upp en ny tråd, men var för lat, tur att nån tog tag i det

Bruden1: Äter man "fas3" så ska man ju hålla vikten och inte gå upp/ner. Vill du gå ner så får du dra ner på kolhydraterna och köka fas 2 eller nåt

• Mirro

Bruden1: Bra initiativ med en ny tråd!
    Jag äter ungefär som du gör och jag står stilla på min vikt sedan två månader tillbaka. Jag var lite rädd för att gå upp igen när jag började äta mer kolhydrater. Gäller att hitta den där balansen. Jag tycker att det låter som att du har en bra balanskost, bortsett från att det inte stämmer med din träning. Jag tror att du behöver mer kolhydrater eftersom du tränar varje dag. Det är jätteslitsamt för kroppen att träna så mycket och inte få tillräckligt med kolhydrater. Hur blir det om du äter mer de dagar du tränar, går du upp igen då?

• umeå77

Hej!

Första veckan avklarad! Har tyvärr inte gått ner så mycket, 4 hg, erkänner att jag slarvat lite, kanske lite för många cashew nötter i helgen...har annars ätit som man ska! vad tror ni? gäller det att va STENHÅRD! vad har ni för viktnedgång under rivstarten?
    Kram

• csv

Jag har gått ner 2kg på 4dgr. Jag har varit stenhård.

• Bruden1
    Mirro skrev 2007-03-31 23:06:23 följande:
    Bruden1: Bra initiativ med en ny tråd! Jag äter ungefär som du gör och jag står stilla på min vikt sedan två månader tillbaka. Jag var lite rädd för att gå upp igen när jag började äta mer kolhydrater. Gäller att hitta den där balansen. Jag tycker att det låter som att du har en bra balanskost, bortsett från att det inte stämmer med din träning. Jag tror att du behöver mer kolhydrater eftersom du tränar varje dag. Det är jätteslitsamt för kroppen att träna så mycket och inte få tillräckligt med kolhydrater. Hur blir det om du äter mer de dagar du tränar, går du upp igen då?
    Jag står helt stilla, äter jag lite onyttigt så går jag kanske upp nåt hekto, men står nästa helt stilla! Måste gå ner i vikt!!! Känns som jag tränar tillräckligt redan! Vet inte hur jag ska göra för att minska 6 kg till!?!?

TIPS!
Svar på tråden Gi-metoden börjar idag....NR 3