• Annika 1983

Är det okej att ha fest i sin lägenhet VARJE helg?

Undrar bara eftersom grannarna under mig har fest så gott som VARJE helg. Dom är inte speciellt tysta av sig heller.

Okej att det händer ibland men varje helg?!? NEJ!

Följdfrågor:
    Vad tycker ni?
    Hur länge får festen hålla på? (dessa håller på till 4 / 5 på morgonen)

* Kram *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-31 00:05:44:
    menar givetvis fester som stör andra i huset.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att ha fest i sin lägenhet VARJE helg?
  • ChokladRosen

Nicklar Erik Johan=NEJ!!!!

Ring din hyresvärl.

• ChokladRosen

Å,, vilken snygg stavning

Hyresvärld=hyresvärd

• Sarita

Fest får man ha men störa grannarna får man inte göra ens en gång.Läste jag i hyresgästföreningens tidning idag.

• caessa

Nej det är inte okej. De flesta hyresvärdar har att det ska vara tyst efter 22, visst kan man ha undantag om man får information om att de ska ha fest. Varje helg, då skulle jag definitivt prata med min hyresvärd, sen om jag inte kan sova och så vidare så skulle jag först ringa på och be dem sänka om inte det hjälper skulle jag ringa störningsjouren.

• Äventyr

Jag röstade ja. Fest får de gärna ha, men inte störa efter kl 23 (mer än nån enstaka gång, det är okej).

• tamate

Klart dom får festa presis hur mycket dom vill men det finns ju regler om hur högt man får låta etc. följer dom intehyresreglerna för er så knacka på och ta ett prat med dom en vardag (dom bör ju vara nycktra och minnas samtalet) hörsammar dom inte så ta upp det med hyresvärden. Jag tycker det är ärligare och rakare att ta upp det med personen först.

Lycka till =)

- det som inte dödar härdar!
  • Aquamarine

Ring störningsjouren el prata med din hyresvärd.

• Bebis Anna

vi säger att man skulle få ha fest varje helg, okej att personerna sänker musik volym o så, men iallafall i våra hus, kan de låta jäkligt mkt med massa fötter som klampar runt i lägenheterna,, vilket jag har svårt att tänka mig att folk tänker på när dom är fulla. därför tycker inte jag d e okej o ha fest varje helg.

• HotMamaAndersson

tycker inte dem ska få hålla på hela natten dock...

• MissMys

Absolut INTE!! Jag skulle klaga direkt.
    Har du sagt till dem att de stör?
    Håller med om att efter 23 ska det vara rätt lugnt, men nån gång ibland är det ju såklart ok att ha längre fester. Men jag tycker att då ska man säga till i förväg.
    Japp så vardet me det! (hehe låter som en gammal gumma... hmm ja jag har ju fyllt 30!!, hihi)

Svar på tråden Är det okej att ha fest i sin lägenhet VARJE helg?