• NilleU

Tvätta bort krita från väggar!?

Är det någon som har ett bra knep om hur man tvättar bort krita och annat från väggarna. Våra barn har gått lös ordentligt i vår lägenhet som vi strax flyttar ur.

Handavtryck och liknande runt knapar finns det gott om också. De måste också bort förstås.

Tack sam för svar!

• Svar på tråden Tvätta bort krita från väggar!?
  • hallon2

Vaxkritor eller andra "feta" kritor skrubbar man bort med hushållssvampar, den gröna sidan!
    Sen kan jag rekommendera Ajax Professional - den tar bort det mesta! :)

• NilleU

Tack för tipsen!

Vi har målade väggar. Jag skall prova med gröna sidan. Antar att du menar en torrkörning? Tyvärr har vi inte Ajax här i Bangkok men skall se om jag kan hitta något annat bra diskmedel. Är det inte risk att man bara tvättar fram en lortig fläck?

• IochA

Men vanlig krita kan man sudda bort med vanligt suddigummi. Det gjord ejag iaf

• NilleU

fram tills nu har vi suddat ganska friskt kan jag säga :) Tyvärr är barnens nypor alldelses för svaga så det de suddar får man sedan sudda om. Än så länge tycker de det är kul och det är ju inte så bra.

• sol1

vanliga kritor går att sudda bort med suddigummi, turspenna går att få bort med fuktig trasa med lite diskmedel om barnen lyckas komma åt en bläckpenna är det däremot kört tyvärr jag har inte lyckats få bort bläk än så länge men allt annat har jag lyckats få bort från väggarna :)

Svar på tråden Tvätta bort krita från väggar!?