• Filippinan

När slutar man vara ung?

Jag inser att svaret på frågan är "allt är relativt", "man är inte äldre än man känner sig" osv osv - men för att spetsa till det har jag inte med några sådana alternativ. Besvara frågan så gott du kan eller avstå från att delta

Om någon pratar om en kollega på jobbet som är ung, hur gammal kan den personen som äldst vara enligt dig för att du ska hålla med om att den är ung? När är man inte "ung" längre?

The more you ignore me, the closer I get
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När slutar man vara ung?
  • Missix

Vid 40 tycker jag. Då närmar man sig medelåldern.

Nu har denna raden varit tom alldeles för länge!
  • Freiya

fram till 30 ungefär tycker jag..men det finns ju "gamla" 25-åringar och "unga" 35-åringar..! så det e lite som du säger, man e inte äldre än man känner sig.

• Tingen

Man kan ju vara ung i sinnet ända fram till man dör!
    Sedan tycker jag at vid 40-50 har man kommit in i medelåldern

En familj som håller samman är oövervinnerlig
  • Myrongen

Men va fan säger ni?! Är jag bara ung i 6 mån till *hjälp* Jag tycker man gott kan få kallas ung tills den dagen man blir sådär ÜBERmogen och tråkig i sinnet, fast det säger jag väl i ren desperation kan jag tänka...

• Missix

*Hämtar en käpp till SaddePadde*

Nu har denna raden varit tom alldeles för länge!
  • Polgara

50 säger jag..ser klart och tydligt på mina egan föräldrar och svärföräldrar då de inte orkar med barnbarnen på samma sätt som för typ 5-7 år sedan.
    Svärfar börjar bli "gaggig" och glömsk.....

• LCroft

Flest röster på efter 30 Är jag gammal vid 31? Räknar nog mig som ung ännu. Men för mig är ung inte ett tal. Tycker mina föräldrar som är över 50 är unga än också

• Polgara

Och svärfar fyller 50 år idag....har tyckt att han varit glömsk de sista 7 åren...

• Anna m Hampus och liten i magen

Shit om man inte är ung när man e över 30, då har jag ju bara ett år kvar som ungdom

Svar på tråden När slutar man vara ung?