• Filippinan

När slutar man vara ung?

Jag inser att svaret på frågan är "allt är relativt", "man är inte äldre än man känner sig" osv osv - men för att spetsa till det har jag inte med några sådana alternativ. Besvara frågan så gott du kan eller avstå från att delta

Om någon pratar om en kollega på jobbet som är ung, hur gammal kan den personen som äldst vara enligt dig för att du ska hålla med om att den är ung? När är man inte "ung" längre?

The more you ignore me, the closer I get
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När slutar man vara ung?
  • Myrongen

Tusen tack Missix, det är så rart med ungdomar som är vänliga mot oss russin. Nä hujedamej, nu ska minsann gumman ta sig en liten förmiddagslur. Man blir sliten av att vänta utanför Konsum mellan 6-9 Flört

• smulan 75

Jag e ff ung o jag e 31år alla tror jag är lillasyster till min syrra på 28år

• Love B men

Åldern är bara en siffra...Cool

So what if I like black? It dosent make me a bad person...
  • mamma2004

Jag måste säga att jag har ingen gräns mellan ung och gammal, utan jag delar in livet i massa olika peridoer. Barn, tonåring, Ung, yngre medelådern, medelåldern, äldre meldelålder, äldre och gammal. Så om jag säger att en person inte är ung, så behöver det INTE betyda att den är gammal.

Tacksam mamma till Jemima (040626) och Jonatan (060212)
  • Cularanel

Tycker man generellt slutar vara ung vid 25-30 även om jag inte tycker att man blir gammal för att man blir äldre, gammal blir man vid ungefär 60. Sedan är ju givetvis alla åldrar relativa.

Härskarinna av Laiquan Cainer
  • annki72

Man är ung så länge man känner sig ung, min mormor på 83 är yngre i sätt och sinne än min mamma som 62

• Stolla

tror man höjer den ribban efterhand som man själv blir äldre. Men sen kan man ju vara ung i ett sammanhang och gammal i ett annat.
    Nu känner jag är man att ung under 30 men när jag passerat 30 så tycker jag nog 40 låter mer rimligt

• isisisis

UNG är man väl bara upp till en 25 sådär.
    Sen kan man ju vara ung i sinnet hela livet,eller ung i kroppen för all del.
    Det finns unga som missköter sig själva och sin kropp så de blir gamla i förtid!
    Och det finns äldre som har bättre hälsa och fysik än de yngre.
    Men rynkorna kommer till sist på alla!

• Verkligen

oj, jag kallar inte mig ung, och jag är 23 år, jag har redan fått åldersnojja och jag hatar att tiden bara rinner iväg. Jag har till och med fått en rynka...en bekymmersrynka.. men den ska botoxas snart..

men som sagt, det här med åldern är ju relativt.. min syrra som e 32 känner sig ung å kallar sig ung, det är väl vad man själv känner... själv känner jag att tiden bara rinner iväg och att man inte får allt man vill gjort..

ska vi? ja det ska vi!
  • Miss solis

Tycker inte man kan sätta en ålder på hur ung man är. Jag är 27 och känner mig otroligt ung, mkt med tanke på att jag har två barn och två bonusbarn. Medelåldern är ju bra mycket högre när man skaffar barn nu förtiden! Tycler lite att det hänger ihop med vad man hunnit göra med sitt liv!

Svar på tråden När slutar man vara ung?