• Sencha

Är pyttipanna framför allt restmat eller färdigmat för dig?

För mig är pyttipanna framför allt något man gör när man har lämpliga rester. Det har vi dock inte så ofta, och alltså har vi inte pyttipanna så ofta.

Sonen däremot äter ganska ofta pyttipanna hos dagmamman. Då handlar det om sådan där pyttipanna man köper i frysdisken i affären, med perfekt skurna tärningar och så Han tycker inte min pyttipanna är pyttipanna

Vilket är vanligast hos er?

• Svar på tråden Är pyttipanna framför allt restmat eller färdigmat för dig?
  • lövet2

Vi köper aldrig färdigmat. Pyttipanna blir det när vi har rester ...

• Themis

Färdig pytt av anständig kvalitet ramlar fram på bordet nån gång i månaden, sambon är rätt förtjust i det och som du säger är det ju sllan man har lämpliga rester.

Ibland gör jag gräddstuvad lyxpytt på renskav men då är ju allt fräscht, så det är inte riktigt samma rätt...

• Nyfiken gul

Pytt i panna kan faktiskt vara lyxmat här för oss...

gör jag egen så blir det ju massa mumsigt och gott i den och hela familjen älskar den...

Färdig pytt kan jag ha i matlåda  och det är tusen mil ifrn den jag gör själv - så jag anser inte ens att det är samma maträtt....

• Cheera

Jag gör inte på rester. Ska vi äta pyttipanna så tar jag fram allt som det ska vara i för oftast så har jag fryst in portioner som är tillräckligt små för att göra pyttipanna. (Portionerar upp det när vi handlat och ska frysa in).

Sambon köper färdig i kartong...tycker den är superäcklig! Men det tycker jag om nästan all färdigmat.

• Linda 23

jag köper och sedan har jag ner egna rester annars skulle det inte räcka Fast det är kanske 3 ggr om året vi äter pytt i panna.

Svar på tråden Är pyttipanna framför allt restmat eller färdigmat för dig?