• Anonym (hårig)

Vaxa överläppen?

Jag har en ganska "fjunig" överläpp, och nu funderar jag på och vaxa den, men hur blir det då? Växer det ut "värre" hårstrån eller? Hur ofta behöver man göra det? Måste man fortsätta resten av livet? Jag är så kluven om hur jag ska göra...
    Hatar min "mustach" även om det inte syns så mkt.
    Det som är värst är om man är sminkad och är i solen, då "lyser" den! Men det kanske bara är jag som tycker det är så "farligt"....
    Tips mottages!!!! Tack på förhand :)

• Svar på tråden Vaxa överläppen?
  • Anonym

min "mustach" syns inte... bara jag som ser den
    det blir inte värre (grövre mer eller så) av att du tar bort det men när jag väl började måste jag hålla på.. jag rakar.. med ladyshaven eller hyvel..

• Anonym

Jag använder hårborttagningskräm på överläppen! Har ingen större hårväxt men dom små fjunen är många och det finns ett och annat svart strå *usch!* ;)
    Det växer ut "mjukt" och jag kan låta det vara som det är, om jag vill.
    Rekommenderar!

• Anonym (hårig)

*puffar upp*

Ingen som vaxat?

• virrigavevve

jag har oxå funderingar på detta.. men jag tror att jag komemr att gå och göra sådana behandlingar som gör så att den oönskade hårväxten försvinner.. får se hur jag gör..

• Kreolskan

VARNING för att vaxa överläpp!

Jag har några irriterande fjun på överläppen och dom blir bara fler och fler. Har vaxat flera gånger och det har varje gång lett till småfinnar och små röda blemmor. Det har inte spelat någon roll hur noga jag än tvättat mig innan och efter eller något. Det är definitivt snyggare med fjun än med irriterade finnar.

Konstigt att jag inte tänkt på hårborttagningskräm innan. Bra tips!

• Anonym

Varmvax har fungerat super för mig!
    Det är smidigt och tar ca 20 sekunder och vips är man hårfri och fin!
    Håll emot huden när du drar av vaxet bara. Och nej, det blir inte mer hår, tvärtom!

• Kreolskan

Vad är det för skillnad på varmvax och färdiga remsor? Är varmvax krångligt?

• Anonym (super)

Jag har vaxat överläppen med remsor. Fungerar hur bra som helst. Tycker inte att det blir mer/grövre hårväxt när det växer ut igen.
    För mig fungerar det

• Mrs  You
    Min svägerska tar mina fjun och mina ögon bryn med tråd det blir skit bra... mkt bättre än vax eller hb-kräm
  • Anonym

Jag köpte sådana smala små vaxremsor som är till för ansiktet, men jag måste ha gjort ngt riktigt fel, för jag höll på att slita bort ansiktet. . . jag slet bort översta lagret hud på hela överläppen. . var helt illröd och skinnflådd!! Fan vad ont det gjorde!! Jag var snygg i ett par veckor efter det!! Ledsen Nästa gång blir det på salong eller kräm. .

Svar på tråden Vaxa överläppen?