• Anonym (hårig)

Vaxa överläppen?

Jag har en ganska "fjunig" överläpp, och nu funderar jag på och vaxa den, men hur blir det då? Växer det ut "värre" hårstrån eller? Hur ofta behöver man göra det? Måste man fortsätta resten av livet? Jag är så kluven om hur jag ska göra...
    Hatar min "mustach" även om det inte syns så mkt.
    Det som är värst är om man är sminkad och är i solen, då "lyser" den! Men det kanske bara är jag som tycker det är så "farligt"....
    Tips mottages!!!! Tack på förhand :)

• Svar på tråden Vaxa överläppen?
  • Kreolskan

Oj fy tusan! Slita bort skinnet, vilken mardröm. Jag hamnade nästan i den sitsen när jag - helt vild - skulle vaxa bikinilinjen. Det slutade med att jag fick skölja bort remsorna med varmt vatten. Jag höll på att dö vid första rycket.

• Anonym (***)

Jag vaxar överläppen på salong var 4:e vecka och det blir jättebra. Jag får inga röda utslag och jag tycker att håren blir färre för varje gång. Jag har ingen "stor" mustach men hatar när sminket fastnar i och gör så att håren syns.

• Anonym (mee)

Jag har vaxat i flera år.Det har inte blivit mer för det.
    Nu ska det snart bli laser-borttagning för min del.Kostar ca 300-500 kr per gång.Det är det värt för att bli av med eländet...

• virrigavevve

hur många ehandlingarv tror du att det behövs med laser behandlingen??.. jag har oxå funderingar på det lixom

• Anonym (mee)

Vet inte säkert.Jag har hört mellan 4-8 och det skulle vara värt varenda krona!Det blir ju inte jättedyrt och man slipper ju besväret att vaxa.

• Earth Angel

När man vaxar överläppen finns det en risk att hårstråna kan bli grövre; det blir inte så på alla men KAN bli så vill man inte riskera det så ska man nog satsa på att bleka stråna istället.

Jag t ex vaxar min överläpp iaf, eftersom jag vet att jag kommer fortsätta göra det även om stråna skulle bli grövre.

• karinagumman

Earth Angel
    tack för fakta.. jag trodde verkligen inte stråna kunde bli grövre.. trodde det bara var en skröna.. en av de där sakerna ens föräldrar och andra vuxna lurade i en när man var barn, som med att man kan få fyrkantiga ögon av tvtittande...

• Earth Angel

katrinagumman: Jag tror att många tror att hårstråna på överläppen och dyl. (hår i ansiktet) inte kan bli grövre pga att det är så på kroppen vad det gäller vaxning.

Det enda stället i ansiktet där håren faktiskt alltid minskas om man tar bort hår är ögonbrynen.

• williewillie

Mina ögonbryn har iallafall inte minskat bara för att jag plockat dom eller användt tråd, här e det tvärtom bara fler o fler.. Men överläppen däremot har fjunen blivit både färre o glesare med vaxremsor. Annars kan man faktiskt plocka överläppen med pincett om man inte vågar sig på vax.

• Earth Angel

williewillie: Nej, det är lite individuellt som jag skrev tidigare. Håren på överläppen kan glesna men KAN också bli grövre, eller ingen skillnad alls. Det går inte att säga i förhand.

Konstigt dock att dina ögonbryn fått fler och grövre strån, aldrig hört talas om, men men. :) Du tror inte att det kan bli som en "illusion" att dom blivit fler bara för att det kan se ut lite så när dom växer ut? Ungefär som det kan se ut som man fått mer och grövre hår när man rakar sig?

Att plocka överläppen med pincett kan ge samma effekter som vax...eftersom hårstråna i både fallen rycks bort med roten så vet ju inte "kroppen" skillnaden i sig...även om pincettryck kan vara snällare mot hudytan än vax.

• williewillie

Earth Angel, nja jag e ganska säker på att dom jäkla brynen förökat sig.. man ser liksom hur de sprider sig..
    trisst som f-n..
    Det är sant som du säger med pincetten, fast jag tycker ibland att det känns "säkrare" för man inte drar alla på en gång o kan ta några i taget.

• Anonym (hårig)

Mrs You:

Tråd??? Vad är det..... *trög*

• williewillie

Tråd, det är när man tvinnar en tråd mot håren o drar ut håren med rötterna.. jag vet inte exakt hur dom gör, men ont gör det!

Svar på tråden Vaxa överläppen?