• Blueblood

Måste jag vara bög för att accepteras som artist?

Hejsan alla hardcore-schlagerfreaks! Lite trist nu när de svenska uttagningarna är över, va? Och europafinalen är ju inte förrän i maj. Vad fan ska man göra under tiden egentligen?
    Grejen är den att jag kan inte spela något instrument. Sjunga kan jag inte heller. När jag sjunger "ja må du leva så går inte sången varken upp eller ner, hur jag än försöker himla med ögonen. Det bara går så där rakt, om ni förstår vad jag menar?
    Men däremot lyssnar jag mycket på musik och vet vad bra musik är.
    Därför blev jag förundrad när årets melodifestivalbidrag var så otroligt mediokra. Vinnarlåten vann ju inte för att den var bra, utan The Ark vann för att de är The Ark. Sedan var konkurrensen fan inte bra.
    Hur många bidrag hade de fått i från början? Är det inte flera tusen? Och att Addis Black Widow kommer med till en av delfinalerna... vad fan har det varit för klass på låtarna egentligen?
    Jag lovar - jag skulle kunna göra en låt, en enda låt som skulle klara sig jävligt bra. Den skulle kunna vinna de svenska uttagningarna. Kanske även europafinalen. Man måste ju göra en låt som går hem överallt.
    Men frågan är om jag vill det. Om jag vinner, då vill alla att jag ska göra mer låtar. Men kruxet är ju att jag är ytterst heterosexuell.
    Måste man inte vara homosexuell för att vara med i den här branschen?
    Hur fan funkar det egentligen? Är det bögar som dras till artisyrket, eller blir man bög av att vara artist?
    Jag har inget emot bögar, jag känner till och med två stycken. Men däremot kan jag inte få ståndare om jag tänker eller tittar på en man. Det går inte. Det kan jag få lätt däremot om jag ser en dam med ett fördelaktigt utseende.
    Är det någon här som har insyn i branschen? Kan ni då berätta för mig om det här även förekommer: Folk låtsas vara homosexuella för det är "inne"?
    Kan en tjej kanske slicka lite på en annan, bara för att det är "coolt"?
    Eller kan en skäggig kille sticka tungan i en annan skäggig killes mun och leka med dennes catch miniprilla därinne, bara för att det ökar chanserna att få uppträda?
    A hej då.

• Svar på tråden Måste jag vara bög för att accepteras som artist?
  • Blueblood

Familjen Snuffsis: Jag tycker inte heller om sådan musik. Men jag vet att jag skulle kunna producera en sådan låt som skulle gå hem som fan. Jag kanske skulle kunna få jävligt bra med pengar.

• Familjen Snuffsis

Bluehood

Så tänker många o det är därför skiten finns.

• Familjen Snuffsis

blueblood skulle det ju stå

• Clobberella

BB: sant. Men hur kommer det sig egentligen att det är bög-killar och hetro-tjejer som dominerar branschen? Jag har då aldrig sett Jessica Andersson hångla med Sandra Aldén....

• Blueblood

Clobberella: Jo, självfallet sitter jag inne med svaret på din fråga. Som schlagerartist ska man vara glad, sprallig, sjunga, dansa och stoja, och dessa egenskaper är ju mer kvinnliga än manliga.
    Därför dras homogubbar till schlagergenren.
    Men varför finns det då inga lebbar som sjunger treminuterslåtar som sedan går på högvarv på skitkanalen RIX FM?
    Nej, lebbarna dras till sportens värld. Ska man blir framgångsrik i en sport ska man vara målmedveten, träningsvillig, egoistisk och ha en jävligt bra fysik. Och dessa egenskaper tillskrivs ju oftast män.
    Det är ju som den gamle Lennart "Liston" Söderberg en gång sa angående homosexuella fotbollsspelare: "Om man är tjej, då måste man vara flata för att få spela".
    Kolla bara på damkronorna, där finns ju många fina objekt. Och Anja Pärson och Tina Nordlund är ju också ett par.
    Så där har du ditt svar, Clobbis. Homogubbar vill dansa och skratta och sjunga och ha glitter på sig, medan homobrudar vill vara bäst i sport.

• Clobberella

Ja det stämmer nog, jag menar hur många kulstöterskor ser hetero ut egentligen?
  • Blueblood

Clobberella: Du med dina 40 pannor och 150 centimeter vore en läcker munsbit för kuldamerna!
    Fan, du skulle lätt bli deras "bitch" på träningslägrena.

• Clobberella

Hahahaha... kan jag inte få hångla med Klüftan i stället om jag nu måste välja en idrottskvinna?!

• Clobberella
    Attans. Så jobbigt det blev nu.
Svar på tråden Måste jag vara bög för att accepteras som artist?