Dash skrev 2007-05-03 11:04:55 följande:
42Å har en hel del att skriva om islam. Jag funderar på varför inte ni muslimer bemöter hans påståenden och försöker motbevisa honom? Att bara skriva att "det är skitsnack" tolkar jag som att man saknar kunskap och har inget annat att komma med. 42Å skriver:"I teknologiskt och ekonomiskt utvecklade civilisationer finns ett naturligt motstånd mot islam.Mänskliga rättigheter, demokrati, jämställdhet och jämlikhet, är främmande begrepp för rättrogna muslimer."Någon muslim som vill kommentera?
Den dagen 42Å med polare kommer med relevanta källor (från islam) så kommer han att bli väl mött, iaf av mig. Om han sitter och hänvisar till källor som fomiforumet för att ta ett exempel så kommer jag säga att det är skitsnack. Varför skulle jag tro på islamkritiker över dem som kan nåt om riktiga islam? Jag tror inte att nån sitter och letar efter islamkritiska inlägg och sen postar det är skitsnack för att man tycker det är kul, eller inte har några argument, utan för att man kanske tycker så ibland. Förstår inte vad felet är med det? För att säga att vi muslimer här i trådarna inte besvarar era frågor, det är rena rama skitsnacket. Det är ju det enda man försöker, förklara sig, utan respons.
Jag undrar om det finns ett naturligt motstånd till islam? Det "naturliga" motståndet finner jag hos dem som är mer okunniga. Tyvärr. Jag säger inte att alla är så, men de människor jag sett uttala sig negativt, är ofta okunniga. Menar inte detta som nån personlig kritik mot nån men tyvärr är det ett faktum.
"Mänskliga rättigheter, demokrati, jämställdhet och jämlikhet, är främmande begrepp för rättrogna muslimer" skriver 42Å. Hur vet du det 42Å undrar jag? Jag känner som såhär att demokrati för att ta ett exempel, är främmande för många av de ledare som styr i "muslimska" länder, dvs där islam är den största religionen. Många av de ledare som säger sig vara muslimer sysslar med saker som inte är förenliga med islam. Ska alla muslimer få skit för det? Jämställdhet, jämlikhet, är ju återkommande ord som kommer i samband med islamdiskussioner. Jag antar, kanske jag antar fel och då får nån säga ifrån, men att ni menar att mannen i islam anses (enligt er) vara bättre, högre, mer värd osv, än kvinnan? Jag undrar, på vilket sätt? På vilket sätt är det så i det korrekta islam? Hur vet ni att islam inte är jämställt? Berätta.
/Nadia