2-årstrots (han smiter)
Vad skulle du göra i min sits ang Hampus??.....Han är antagligen mitt i värsta trotsåldern och jag orkar inte mer. Vet inte vad jag ska göra. Jag kan ta trotset när vi är hemma och inne, men han trotsar alltid när vi är ute också. Tex så vägrar han att hålla handen när vi är ute. Han smiter så fort han får tillfälle och då är det ju bara för mig att springa efter....vilket inte är kul nu när jag är höggravid. Att handla är en mardröm! Han smiter och springer runt och river ner från hyllorna. I dag var det bara brödet, men sist kastade han en Soyaflaska i golvet. När jag säger ifrån blir han naturligtvis skitarg och lägger sig på golvet/marken och gallskriker. Går jag då därifrån så är han snart på benen igen och på väg mot en annan hylla. Vi har 300 m till dagis och jag tar bilen!!! Det är helt sjukt, jag vet. Men jag får jaga honom minst 4 gånger på vägen eller så lägger han sig ner och skriker och då måste jag lyfta upp honom och mer eller mindre dra honom hem eller till dagis.
Han har haft dålig balans innan, men har nu blivit bättre pga att han har fått rör inopererade. Han hade mycket vätska bakom trumhinnan. Så jag förstår ju att han tycker det är kul att få röra på sig utan att snubbla hela tiden. Men det är själva smitandet jag vill komma ifrån. Han måste ju kunna följa med och handla. Pga balanssinnet har han inte använt vagn sedan i julas då vi blev rekommenderade att han skulle gå mer.
Någon i samma sits eller med bra tips om vad vi kan göra?