• Matillin

hur räknar man ut hur långa ens barn kommer bli?

Vet att bm på bvc prata om det nån gång men minns inte hur man skulle räkna?
    Någon som vet?

Våran prinsessa är här
  • Svar på tråden hur räknar man ut hur långa ens barn kommer bli?
  • famgiger

vid två års ålder kan man ta längden X 2 för att få ungefärlig längd som vuxen. Sedan vet jag att BVC har ett diagram som man som föräldrar kan fylla i och sedan dra en linje mellan föäldrarnas längder tills de möts i ett kryss. ungefär så lång kommer barnet att bli. Ja jag vet dålig förklaring kanske men vi gjorde en sådan koll på BVC för skojs skull. Min man är över 2 meter och jag är 165 cm.

• Egensinnig

Jag har hittat 2 olika varianter:

mammans längd + pappans längd och dela sedan på två. Dra borgt 6 cm för en flicka och lägg till 6 cm för en pojke.

Sedan har jag sett där man lägger till/drar ifrån 13 cm

• carola1977

jag skulle blivit 1,78 om det stämmer med längden som 2-åring, men jag blev "bara" 1,65. har korta föräldrar, mamma 1,63 och pappa 1,72.

• carola1977

egensinnig: jag har också läst något liknande, men det var så löjligt för det täckte ju upp allt inom normalspannet. tror det stod +/- 10 cm när man plussat ihop föräldrarnas längd och delat på 2 och lagt på eller dragit bort beroende på barnets kön.

• Matillin

tack för svar

Våran prinsessa är här
  • katt tass

Den där uträkningen stämmer ganska bra på mig.. diffar på 0.5cm... men det kan ju vara slumpen..

• Matillin

nej den stämmer inte på mig heller för jag borde isf blivit 1.63 och är 1.71
    Men det är ju ialf kul att kolla.

Våran prinsessa är här
  • gumma

Jag har hört att den beräkningen man gör den dagen de är 2 år x 2 stämmer bäst, många som jag har pratat med om detta säger att detta också stämt på dem själva.

• Egensinnig

he,he jag skulle blivit 169 enligt den modellen där man drar ifrån 6 cm. MEN JAG BLEV 185 cm! en jäkla skillnad.
    Hoppas vår dotter i magen slipper bli lika lång som jag....

• Fiffis

Ja jag skulle ju bli 1,72 men stannade på 163,5 jag som hoppades på att bli så lång... Skrikandes

• Taffer

Den beräkningen med att plussa ihop föräldrarnas längd, dela på två och ta bort 6 cm stämmer exakt på mej

• emma brolin

enlikt den uträkningen borde jag blivit 163. Jag är 158 så inte såå stor skillnad.  Sonen ska bli 177 enligt den uträkningen .

om man dubblar längden mot vad han är nu (snart 2) kommer han bli 160

My baby can kick your babys ass!
  • Bella8

Beräkningen med att plussa ihop föräldrarnas längder, dela med 2 och ta bort 6 cm stämmer exakt in på mig också!

Dock ej på min bror som enligt uträkning då borde ha varit 168 cm, men är hela 184 cm!

*** Charlie Charlie Charlie Du är en liten katt... ***
  • Bella8

Det kanske var Postmannen då...

*** Charlie Charlie Charlie Du är en liten katt... ***
  • Taffer

Min bror é liak lång som pappa var så där stämmer d inte helt. och inte alls på min yster som inte ens é i närheten av min längd, vilket ävenm borde vara hennes längd om man går efetr samma uträkning.

• mammatillpojkar

om detta stämmer så kommer min son bli 181
    det stämmer på mej iallafall, jag har en mamma som är 180 och en pappa som är 183 och jag är 175

• Maja21

ang att plussa ihop mammas och pappas vikt stämmer på mig.. får väl se ifall det kommer stämma på våran tjej sen

• Lise N

Har hört att man ska plusa på en meter vid ettårsdagen...

• Mumsen

Dem här sättena hittade jag.

För en son: lägg ihop pappans längd med mammans så kallade manliga längd (hennes längd plus 8%). Dela i två, och lägg till två centimeter.

För en dotter: lägg ihop mammans längd med pappans så kallade kvinnliga längd (hans längd minus 8%). Dela med två, och lägg till två centimeter.

Lägg ihop båda föräldrarnas längd, dela med två. Lägg till 6,5 cm för en pojke, dra ifrån lika mycket om det är en flicka. Den summan du nu får fram är vuxenlängden plus minus tio cm.

Mammans längd + Pappans längd/2 = +0-10 cm för pojke och -0-10 cm för flicka = Vuxenlängden

1-årslängden + 100 cm = Vuxenlängden

2-årslängden gånger 2 = Vuxenlängden

Svar på tråden hur räknar man ut hur långa ens barn kommer bli?