-
-
Svar på tråden Fler som inte får mens varje månad
-
kort inlägg kort svar...... Japp här e en till!!!!
-
Å här är en till som inte har det
-
här finns en till
-
Här finns det ännu en....
-
här har du en som fick mens påskafton.. 1 a gången på 4 år!! så undrar hur länge ja ska vänta på nästa.. hur långt har ni andra mellan era menstruationer??
-
Här har ni en till som inte har varje månad..Jag minns knappt när jag hade sist..och när jag har är de lite..så man märker de ju knappt
-
Linda80 Min mens den kommer när den själv vill ibland kan d gå kanske ett halvår imellan å ibland längre tid. skumt d där.
-
Playboy- ja de e verkligen skumt de dära men men nångång kanske man får någon ordning på de. de e ju dock inte så lätt o planera barn med så pass oregelbunden mens ..
-
Tänkte bara berätta hur det var för mig. Har alltid haft mycket oregelbunden mens, allt från 3-6 gånger per år. Försökte bli gravida i 3 år innan vi sökte hjälp, hade innan dess inte använt p-medel på 4 år, alltså totalt 7 år varav 3 aktiva försöksår.
Om man har så sällan mens så har man troligtvis ingen ägglossing, inte ens de gånger man får mens. Detta är ganska lätt att åtgärda med tabletter. Jag fick Pergotime utskrivet för att stimulera ägglossningen (först Gestapuran för att sätta igång mensen), detta fungerade för mig och jag är nu gravid för tredje gången med hjälp av de tabletterna. Vi sökte privat och fick hjälp direkt (Carl von Linnékliniken i Uppsala), orkade inte stå i landstingets köer, det tog ju evigheter mellan varje undersökning.
En vanligt orsak till oregelbunden mens är PCO eller PCO-S, man har många äggblåsor, pärlband, på äggstockarna men äggen släpper inte av sig själv. Lycka till alla! -
Samma sak gäller för mig:)
-
Här med.
Jag har tagit några kurer gestapuran. annars är den väldig oregelbuinden och gömmer sig länge periodvis. -
beror lite på hur du menar men om du menar att man har längre cykler än 31 dagar så japp här e en till...
-
Här är en till! Allt mellan 31 och 76 dagar... *suck*
-
Min merre kommer lite när den känner för på grund av PCO-s...
Alltid lika välkommen...NOT -
Hej! Efter att jag slutade med p-piller för fem år sedan så har jag inte fått mens många gånger. Sökte hjälp med det dröjde evigheter även efter gestapuran och pergotime -kurer. Har inte svarat bra på IVF-behandling heller. (underfunktion sköldkörteln, PCO-s) Började gå på akupunktur i april och har lyckats få mens två gånger nu med hjälp av det.
-
här är en till fick kanske mens 1-2 gånger på ett år och då kunde jag blöda flera veckor i sträck går på modifast och har gått ner 10 kg på 8 veckor och har haft mens tre GÅNGER med 28 dagar i mellan hoppas att det kommer igång regelbundet nu det skulle kännas så skönt.
-
En till med oregelbunden..
Hade 23 april sist. -
jag får min mens en till två gånger per år vilket är riktigt hemskt när man vill ha barn man kan ju inte planra när man ska ha ägglossning
-
Här är en till utan mens =(