• Trinity78

    Vilken dag ska man gå påskkärring?

    Jag vet såklart


    Saknad kan man lära sig att leva med ibland, genom en iskall vinter
  • Svar på tråden Vilken dag ska man gå påskkärring?
  • MrsNelson

    skärtorsdagen, men här där jag bor har alla fått det om bakfoten och går på påskafton...

  • Helle76

    Skärtorsdagen.... Äe ju då man åker till Blåkulla

    Men här i Västerås så går barnen hela påskhelgen....

  • plutto

    Påskafton har jag alltid gått och mina barn oxå. Som jag har lärt så åker man till Blåkulla på skärtorsdagen och kommer hem på påskafton.

    Och då är man så j-a slut av alla hallucinogener och gökande med djävulen att man bara måste få lite godis... (Fast inte barnen såklart!)

  • Jenniesmamma
    skärtorsdagen är det,skulle bli väldigt irreterad om det kom massa ungar på påskafton när man har gäster,eller massa annat att göra.
    Älskad och saknad av så många! RIP älskade lillebror!
  • LuMa

    Inte en blekaste.
    Här finns inte den traditionen.


    Same shit, different name..
  • Sarah Wikström

    Skärtorsdagen. Det var då de flög till blåkulla =)

  • OnlyLittleMe

    Man ska egentligen gå på skärtorsdagen, men det är ganska ok på påskafton el. påskdagen. På långfredagen håller man sig borta!!!Det är bäst att gå på skärtorsdagen

  • Broneya

    Här är det bäst de kommer på Skärtorsdagen, för sen är godiset slut

  • MiaB72

    Jag vet ju att det är skörtorsdagen men rent praktiskt så är det "bättre" med påskafton för vi jobbar full dag på skärtorsdagen

  • Snigel84

    Jag har alltid trott att man går på påskafton. Det har alltid jag gjort och alla andra i min stad gjorde det när jag var liten.

  • 3busungar
    MiaB72 skrev 2007-04-06 19:07:26 följande:
    Jag vet ju att det är skörtorsdagen men rent praktiskt så är det "bättre" med påskafton för vi jobbar full dag på skärtorsdagen
    jag tycker också att det vore bättre om man gick på påskafton.
    var knappt inga hemma då min dotter gick påskkärring i torsdags.
    även fast vi försökte vänta så länge som möjligt innan vi gick för att de skulel vara hemma.
    alla hade däremot godis hemma annars hade de några slantar över.
    påskafton kanske alla har så fullt upp ändå men då är man ju iallafall ledig.

    vi har inte haft några påskkärringar hos oss alls fastän vi bor i ett radhusområde fullt av barn..så tråkigt..
  • Tesan81
    MARIA99 skrev 2007-04-02 14:11:28 följande:
    i min hemby gick vi alltid på påskafton så de gör mina tjejer med men de går bara till folk vi känner.
    oj, jag bor bara 2-3 mil ifrån din hemby och vi gick på skärtorsdagen
Svar på tråden Vilken dag ska man gå påskkärring?