• Bambi Tinuthiel

Gå ner 3 KG???

hej!

Jag vill gärna gå ner 3 kilo och gärna snabbt. (vem vill inte det?) min dotters namnfest är om två veckor, är det möjligt att ha gått ner 3 kilo tills dess?

Tips snälla!!!

• Svar på tråden Gå ner 3 KG???
  • Trej

Hej!
    Det enda riktigt bra sättet jag vet att gå ner i vikt på är att göra av med fler kalorier än vad man stoppar i sig! Alltså, fler och längre promenader, och fler träningspass! Byt ut godis mot frukt osv....Har inte en aning om hurvida du kan hinna bli av med tre kilo på två veckor, men det borde väl gå?! Lycka till med det!

(Såg att ni skall ha namnfest för er dotter, det skall vi med! Har du några bra tips inför detta, får du gärna kika in hos mig och skriva i min gästbok!! Tack på förhand!)

• Bambi Tinuthiel

Trej:

jo, jag vet att hur man går ner i vikt på ett vettigt sätt, men skulle gärna vilja ha en snabbkur. speciellt som de där sista kilona sitter som berget trots att jag äter bra och är ute och går och joggar.

Har tyvärr inte så mycket tips att ge ang. namnfesten. Vi har det mest för att samla familj och vänner. vi ska ha mat och tårta och så ska båda mina systrar och min dotters gamlafarmor hålla tal. och sen blir det nog tyvärr inte så mycket mer än det. Jag hade tänkt sjunga "Det gåtfulla folket", men en gammal stämbandsförlamning dök upp igen... =( vad ska ni hitta på?

• sommarblomma1

Kroppen anpassar sig till den träning du utför.  Så om du alltid tränar på samma sätt så händer inte så mycket i kroppen.

Du måste då och då göra förändringar i ditt träningsprogram, helst en liten förändring varje vecka. Exempelvis jogga lite längre eller fler kortare turer. Jogga mer intensivt respektive mindre intensivt. Börja köra intervall om du inte gör det, och om du kör intervall så kör samma tempo hela turen istället...

• Bambi Tinuthiel

jo,jag vet. man ska ändra var sjätte vecka eller vad det är. men grejen är att jag inte är överviktig eller så utan vill bara gå ner de där tre kilona och då tror jag att det krävs lite mer drastiska metoder för de sitter som berget!

jag väger 51 och vill gå ner till 48.

• Kajsa Anka

Du har inte funderat på att äta Nutrilett eller liknande, då går man ju definitivt ner. (Säkrare än alla sånna där grapefruktdieter och liknande där man äter enahanda och kan få brister på olika vitaminer)

Vad äter du nu?
    En sträng diet där du tar bort allt vitt bröd, pasta mm kan ju också göra skillnad. Om du har möjlighet att ta en promenad på morgonen innan frukost kan det också göra stor skillnad.
    Men på två veckor kanske inte det hinner göra så stor skillnad. (så därav det första förslaget, det drastiska. )

• Bambi Tinuthiel

oh, fast Nutrilett verkligen avskyr jag! Har försökt men jag drack en påse och gav bort resten. =)

Just nu äter jag havregrynsgröt till frukost, omelett eller sallad till lunch och något vegetariskt till middag. 100 gram godis eller chips en gång i veckan. Jag är ute och promenerar ca en timme före frukost 3 dagar i veckan och joggar ca en timme 3 dagar i veckan. (med vagn)Har gått ner 1,6 kilo på fyra veckor, så det går långsamt.

Men nu har jag varit sjuk i en vecka och gjort absolut ingenting. Men vikten står still.

• Kajsa Anka

Jag med! Testade en gång men kunde knappt svälja det.

Vad duktig du är med motionen och så! Har nog inte andra bra råd så jag hjälper att puffa istället.
  • MsRahkonen

Ja tyckte nutrilett var äckligt i början.. har ätit sen lördags.. men nu har ja vant mej och tycker det inte är så farligt.. blandar med mixern å det blir mkt godare...
    Hoppas på resultat sen bara..

Har du testat olika smaker?

• Bambi Tinuthiel

Ja, har provat olika smaker och choklad var den som var minst äcklig. och den var ju jätteäcklig!

Svar på tråden Gå ner 3 KG???