• Bambi Tinuthiel

Gå ner 3 KG???

hej!

Jag vill gärna gå ner 3 kilo och gärna snabbt. (vem vill inte det?) min dotters namnfest är om två veckor, är det möjligt att ha gått ner 3 kilo tills dess?

Tips snälla!!!

• Svar på tråden Gå ner 3 KG???
  • Kathy1

GI-metoden!
    Jag gick ner -7 kg på 4 veckor!

• Bambi Tinuthiel

Kathy1:

Jag kör lite GI-metoden redan, men eftersom jag inte är överviktig så krävs det nog mer än så för att få bort dom där sista kilona,tyvärr!

• Kathy1

Bambi: det tror jag inte alls på
    Du måste köra GI på riktigt och inte light-versionerna som finns. Inget socker, mjöl, ris, pasta, potatis, frukt osv..
    Jag skulle bara gå ner 4-5 kg, men fick bli av med ett par till på köpet och det är sååå lätt!

• skånetös i väst

Om du inte gillar nutrilett kan du ju pröva att mixa eget. Du är ju medveten om att du kommer tat gå upp kilona igen efetr namnfesten, så i det syftet du vill gå ner är nog "matersättning" det effektivaste.

Mitt förslag är att du ersätter middag och/eller lunch. Du kan köpa proteinpulver i en hälsokostafffär. De säljer i en kiloshinkar.

Blanda i de smaker du gillar i form av bär helst. Måste du ta frukt så gör det. Vill du ha choklad så kan du mixa i en ruta 80 %. Tag då inte Marabous eftersom de tillsatt en hel del socker i deras. Kolla innehållet i ...eh...jag tror de heter Lindstedts. Ta den sort som innehåller minst socker. jag minns inte vilken det är.

Tycker du att det är jobbigt att bara dricka och känner att du måste få tugga o svälja så testa olika proteinbarer. Nutrilettes Brownie är jäkligt god tycker jag själv. Aven Atkins "Forrest fruits" .

Som vanligt: Ät en ordentligt frukost. Låt fruksoten stå för ca 30-40 % av dagskaloriintaget och var inte rädd för kolhydraterna här, men du kan ju välja bort det vita brödet och säta frukostflingor.

Promenera en timme före frukost, men efter en kopp kaffe så bränner du mycket. Men sånt verkar du redan veta.
    Lycka till

(jag har också tre kilo kvar).

• skånetös i väst

Så många stavfel jag hade.

Ska tillägga att jag sedan förlossningen för två år sean gått ner 38 kilo!
    Jag vägde 97 efter förlossningen och väger nu 59.

• Bambi Tinuthiel

Kathy1:

ok, men du pratar om fas 1 då eller? För den har jag redan gått igenom och äter nu kolhydrater fast med lågt GI. kanske skulle köra på den igen för att gå ner dom sista.

• Kathy1

Bambi: kör fas 1 i 2 veckor (helst 4-5 )

• Bambi Tinuthiel

ok,får prova på det!

skånetös i väst:
    BRA jobbat! herregud, det måste ha varit kämpigt!

• Themis

Om kroppen inte vill släppa mer vikt så är det kanske inte meningen, har du tänkt på det?

48 kilo är väldigt lite för en vuxen kvinna så jag hoppas verkligen inte att du är mer än ca 1.58 lång i så fall, för då tangerar du undervikt om du kommer dit.

• Bambi Tinuthiel

jag är 160 cm. 48 kilo är min trivselvikt så det är därför jag vill väga så. jag vet ju att kroppen har ändrats efter graviditeten, men ändå. jag vill!=)

• Bambi Tinuthiel

förlåt, 161 cm, menade jag.

• skånetös i väst

Bambi
    Tack så mycket. Gött att höra lite beröm.
    ja, det har varit kämpigt. Speciellt i början. men man vänjer sig. det går ju upp och ner fortfarande. Ibland är det hur enkelt som helst och ibland vill jag bara äta och äta och äta och skita i om jag blir tjock. men jag vet ju hur dåligt jag mådde så dit vill jag inte igen. Numera måste jag säga stopp redan vid de första kilona som börjar gå upp. Förra gången sa jag stopp för sent. Så vill jag inte ha det igen. Hoppas jag klarar det.

Å andra sidan så mår jag bättre nu pga att att jag köpt en kolonistuga i Skåne. Så jag kan vara nära familj o vänner delar av året. Det var mycket ensamheten som gjorde att jag mådde dåligt innan. Att äta mycket handlar ju som bekant om mer än mat.

Svar på tråden Gå ner 3 KG???