• Modesty B

Aletråden-nr 8

Välkomna hit, alla nya och gamla! I denna tråd samlas vi som bor i Ale kommun. Här diskuteras och ventileras allt som hör livet till!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-02 17:54:54:
    Våra listor:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19108860.html

Vilka medlemmarna i tråden är:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m18470125.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-18 16:09:32:
    Här skriver vi som är aktiva i Aletråden lite info om oss själva!

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m21918956.html
  • Svar på tråden Aletråden-nr 8
  • Modesty B

Sådär ja! Nu är vi här!

• Annica71

Japp då var vi här.

Oj vad ni skrivit idag

Paddor har jag aldrig sett i vår gräsmatta tror jag men mördarsniglarna är mindre trevliga.

Kyssen: Om det är något jag rekomenderar er att köpa nytt och inte begagnat så är det babyskydd. Man vet aldrig om det kan finnas sprickor och dylikt i och om de då håller om något skulle inträffa. Köp heller annat begagnat, det är mitt råd. Vi har en Acta Graco med bas och är supernöjda. Vill du så har jag en enjoyrabattkupong á 20% på den affären spm ligger i Flatås, vad heter den nu Babyboom tror jag.

Nu ska jag ta upp snuttan ur badet och sen bröjar kvällsrutinen.

*kram*

Annica med Tiffany 2005-07-10 + BF 17 april 2007
  • MiaB72

Ebbabebba: Nej, men man kan fästa stolen på det vanliga sättet också så man har basen i den bil man använder mest och så använder man den "vanliga" metoden med bältet i andra bilar.

• 79maria

Nu har jag också hittat hit!

Malle och Mamakajsa: jaha, då var vi en väldigt reducerad skara ikväll då! Men, Mia och jag får väl gympa för fem

• Kyssen

Tack för alla tips och råd! Nu har vi iaf bestämt att köpa ett eget babyskydd. Har hittat ett på blocket som jag ska kolla i morgon. Det är inköpt i augusti -06 och altså använt i ca 10 månader.

Annica: Har oxå läst det där om att det kan vara riskabelt att köpa begagnat, men jag tror inte att ett babyskydd som är köpt i aug-06 kan vara så slitet att det skulle vara någon fara för oss att köpa det. Dumsnålt kan tyckas kanske, men lika väl som att hyra kan man ju köpa beg, det är ju oxå redan använt så att säga..

Ebba: Som du kanske förstår så ska jag kolla in ett Acta Graco i morgon, skulle det inte bli någon deal där så kommer vi dock gärna och kollar in erat, men det var först och främst ett sådant med bas vi ville ha.

Vad äckligt med alla paddor föressten!! Här har vi bara mördarsniglar =), fast inte i sådana mängder så att det sprutar snigel-mos runt benen när man klipper gräset tack och lov!

• tjorvis80

Hmm, jag var först helt förvirrad när alla skrev om detta babyskydd, var tvungen att googla för att ta reda på vad det var för något, blev lättad när jag såg att det var en bilbarnstol (sånna har jag redan tittat på).
    Är nog dags för mig att inhandla lite böcker och sätta mig in i denna babygrej på allvar. Känner mig lite off.
    Har ni några bra tips på böcker som "förbereder" (om det nu är möjlgit) en på ett bra sätt utan att vara sådär "rosamolnfluffiga" som en del föräldra-/gravidböcker verkar vara?

• Modesty B

Läste en del inför förlossningen och gillade "Att föda" och "Innan du föder". Rekommenderas!

• Modesty B
    Tjorvis: Du kan låna Att föda av mig, men den andra lånade jag på biblan.
Svar på tråden Aletråden-nr 8