• danitra

Bonusbarnet exkluderar mig, sårande.

Men det är ju jätteviktigt attdom får ha en egen relation utan dig och om barnet säger saker som du nämner så uttrycker han ju ett behov av ensam tid med sin pappa.

• danitra
    Miss Q skrev 2007-04-04 08:52:13 följande:
    Är det bara "styvbarn" som behöver "egentid" med sin förälder för jag hör då det aldrig i "biobarn" trådar!♥Nea04♥Max06♥
    Alla barn behöver ju egentid med sina föräldrar!
  • danitra
    Miss Q skrev 2007-04-04 23:27:14 följande:
    danitra:Jasså...trodde alla var en familj och att inga behövde exluderas. Klart att alla behöver tid ensamma ibland men hade inte tyckt att det vore okej att vår gemensamma dotter sa "bara till mig och mamma"...för så gör man inte! Bio eller bonusbarn spelar kvitta!♥Nea04♥Max06♥
    Va?! Shit, så trodde jag absolut inte att man tänkte!
    Barn har sina perioder och och vill ibland inkludera eller exkludera vissa i sitt liv vid vissa situationer. Det är ju sund utveckling! Varför skulle inte barnet få säga till när han eller hon vill spendera tid ensam med en särskild person i famlijen, och handlar det om en familj där det finns en ny vuxen i hushållet så är det ju ännu mer själklart!
  • danitra

Miss Q: Jag håller inte med. Det är uppenbarligen viktigt för det här barnet att just nu visa vem och vilka som står närmast just nu. Varför får barnet inte favorisera sin biologiska familj?

Svar på tråden Bonusbarnet exkluderar mig, sårande.