hur klär man till påskkärring??!
det var ju ett tag sen man var en sån och nu ska dottern vara det ju!Förkläde och huckle??
det var ju ett tag sen man var en sån och nu ska dottern vara det ju!Förkläde och huckle??
Jag ska klä min son i bruna byxor (har ingen kjol hemma), gul tröja, förkläde och huckle, och så klart sminket!
Vad är huckle?
Huckle är ju en sjal runt huvudet, lite förenklat.
dum fråga kanske men sminkar ni pojkar och flickor likadant.. eller är pojkarna påskgubbar???
jag har bilder på minasmå i mitt galleri 07 april...
Jag sminkar honom som en påskkärring. Enklast så.
oki det blir nog det för oss oxå!!!
A lie - sååå söööt!!!!
På pojkar kan man måla en liten mustasch eller ett litet skägg om man vill. Och fräknar och röda kinder.
hehe.. jag fotade lillen ikväll faktiskt.. han fick bli påskgubbe.
Tog en brun ögonbryngspenna och gjorde lite buskag bryn, även mucching fick han. Sen lite rouge på kinder haka och halsen, sen såklart svarta fräknar.. en brun hatt m en fjäder i och en flammig snusnäsduk dunt halsen... cooling =)
Låna en burka av någon..
Vilken dag är det igentligen - på skärtorsdagen?
Har förra årets påskärring i galleriet, i år flätade vi i gula fjädrar i håret.
Ingen som kan berätta för mig vilken dag det är; skärtorsdagen?
ja på skärtorsdagen
Men vad är en påskgubbe??? Min son ska vara påskkärring. Kjol, förkläde och huckle. Och så röda kinder och fräknar förstås!
På torsdag denna vecka är det skärtorsdag, alltså i morrn.
Både min dotter (4,5) och min son (1,5) ska vara påskkärringar. Sjalar, förkläden och röda kinder, fräknar och såklart varsin sopkvast!
Vi har redan tjyvstartat, lillkillen har efterfrågat sin "påskklänning" och varit utklädd flera gånger redan: kjol, kofta, förkläde, sjal, huckle, smink!