• HelenaMaria

Mammabyxor HM

Köpte ett par mammajeans med hög mudd på HM igår. Blev först förvånad över storlekarna. Jag har i vanliga fall 36 men de var alldeles för små. Fick ta 38 som inte var så stora heller, de sitter ganska tajt över höfterna. Tror inte jag gått upp så mycket över lår och höfter men jag kan ju ha fel. =)

Vad har ni för erfarenhet av HM:s mammabyxor? Jag tvivlar på att jag kan ha dessa så länge eftersom de, trots den låga linningen, sitter ganska tajt över nedre delen av magen. Kanske ska det vara så? Inte är det någon fara för barnet att de sitter åt lite längst ner?

• Svar på tråden Mammabyxor HM
  • ebben

de ÄR jättetighta o LÅNGA! Jag är väl en typ 40a i vanliga fall.Fick ha storlek 48!? Då var de så klart ca 2 dm för långa......ändå väldigt smala.......

• HelenaMaria

Ja, långa och tajta. Verkar vara väldigt små i storlekarna. Eg. borde det ju vara tvärtom när det gäller mammakläder.

• solstraalen

Jag tycker det är såååå olika, men nästan alla XL är försmå för mig på HM utom ett par jeans jag hittade där som e stora + ett annat par svarta jag har.

Har även ett par i manchester i L som jag kan ha. Observera då de ja skrev ibörjan att nästan alla XL är för små.

Förstår inte hur dom kan göra byxorna så olika.

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.28
  • solstraalen

Lindex byxor tycker ja e värst, likaså PO.P.

Hade 42/44 när jag blev gravid, kunde inte ha strl 46 på varken Lindex eller PO.P då.

• MammaOsa

Jah använder byxor från kappahl de är helt oki o skiljer inget i storlek om man gemför sin vanliga storlek...inte de byxorna jag fick tag på i allfall

• Pernilla3

jag tycker hm är värdelöst när det gäller mammakläder. Måste ha stl 36 annars pösar det på låren men det finns ingen chans att det går att få plats magen. det trycker in i mudden och då var jag i v16 och inte är jag speciellt stor för övrigt. Blev så irriterad att jag frågade om det inte var meningen att man skulle ha sin vanliga stl även på mammakläder och det svarade personalen att det var det ju meningen att man skulle. Så jag antar att de faktiskt inte sett några gravida och vet hur en riktig gravidmage ser ut.
    provade dessutom en blus där och jag fick inte ens ihop den till framsidan av magen trots "mammamudden" Provade M istället och det gick inte heller, men den blev stor över axlar och det såg ut som jag hade en påse på mig där och så går ju inte att gå klädd.

• ebben

Nä,jag vet inte HUR de har tänkt att en gravid ska se ut? vara lång o smal o definitivt inte ha mage!?

• solstraalen

Ja jag är bara i vecka28 och det är många mammatröjor på HM, även i XL som är för korta på magen för mig.
    Ok jag är lite stor om magen, men inte överdrivet stor.

Från alla andra butiker har jag L i tröjor.

• ebben

jag kunde till slut inte ens ha mammakläder alls......
    min mamma sydde om några gamla kjolar o så till tunikor åt mig!

• mrsbygg

tycker dom är stora i strl...

på mjisk brallorna fick ja loc å ta en S i vanliga fal lhar jag M-L

och jeansen har ja normalt en 40 nu sitter nästan 38:an lite löst!!

Svar på tråden Mammabyxor HM