• HelenaMaria

Mammabyxor HM

Köpte ett par mammajeans med hög mudd på HM igår. Blev först förvånad över storlekarna. Jag har i vanliga fall 36 men de var alldeles för små. Fick ta 38 som inte var så stora heller, de sitter ganska tajt över höfterna. Tror inte jag gått upp så mycket över lår och höfter men jag kan ju ha fel. =)

Vad har ni för erfarenhet av HM:s mammabyxor? Jag tvivlar på att jag kan ha dessa så länge eftersom de, trots den låga linningen, sitter ganska tajt över nedre delen av magen. Kanske ska det vara så? Inte är det någon fara för barnet att de sitter åt lite längst ner?

• Svar på tråden Mammabyxor HM
  • zasata

jag tycker dom e stora vid låren, normala vid midjan och jätte små i mudden!

• zasata

kan tillägga att efter v 23-25 något kunde jag inte ha mina jeans där i från längre..

• 4barnsMom

Tack!!! Tack!!!

Jag blev ju sååå ledsen när jag inte fick på mej 48 av hm:s mammajeans Gråter Men då var det inte mej det var fel på De satt ju åt över magen så det gjorde ont redan nu i v7...

Hittade däremot ett par gröna lite prassliga i stl xl som är stora Sitter kanon och finns att växa i

Stolt Mamma till Samuel Juli-97 Elin Feb-00 Elias Mars -06 & Bebis i magen igen!!
  • solstraalen

Ja deras mjukisbyxor är stora, de kunde ja utan bekymmer ha L på

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.28
  • 4barnsMom

Alltså, jag fick dom på mej, men de satt som skit

Stolt Mamma till Samuel Juli-97 Elin Feb-00 Elias Mars -06 & Bebis i magen igen!!
  • aok

Jag har två par mammajeans från HM som sitter superbra. Fick ha en storlek större än normalt och prova typ 10 olika modeller för att hitta nåt. Vissa fick jag inte ens på mig, och två satt hur bra som helst. Men jag håller med om att det är konstigt att man behöver gå upp en storlek när inte låren har blivit större.

Sen har jag ett par mammabyxor från PoP. De är helt värdelösa! Mudden är alldeles för lång (är ändå i v 26 nu), så byxorna sitter inte uppe.

• ebben

ak o krypet-Hm,i vår affär FINNS inte ens 10 modeller?? de tar knappt hem NÅT.......finns det en sort jeans o en mjukisbyxa så är det bra........
    NU är jag ju inte gravid längre o behöver inga byxor för mammamage-men då jag behövde så var det väldigt trist att aldrig hitta nåt......

• mrsbygg
    aok skrev 2007-04-03 09:10:31 följande:
    Jag har två par mammajeans från HM som sitter superbra. Fick ha en storlek större än normalt och prova typ 10 olika modeller för att hitta nåt. Vissa fick jag inte ens på mig, och två satt hur bra som helst. Men jag håller med om att det är konstigt att man behöver gå upp en storlek när inte låren har blivit större.Sen har jag ett par mammabyxor från PoP. De är helt värdelösa! Mudden är alldeles för lång (är ändå i v 26 nu), så byxorna sitter inte uppe.
    håller med pops mamma jeans är värdelösa!!
    jag har ett par, ohcg själva resåren i mudden sitterlöst i mudden så den bara korvar sig å är jätte obekvämt..helt värdelösa..och dom är mini i storlekarna!!!
  • UnderbaraGossar

Har också köpte några par mammajeans från H&M. Det ena paret kunde jag ha samma storlek som jag brukar ha, medan jag i det andra paret fick gå upp 1-2 strl! Dom var hur smala som helst över lår och höfter. Som gravid är det ju inte ovanligt att man lägger på sig lite där också så det är ju väldigt märkligt tycker jag...

• Piggley Wink

Jag provade också ett 10-tal sorter på HM, det var väldigt olika vilken storlek som passade. Brukar ha 36-38 på byxor i vanliga fall men här var det allt från 36-42 som gällde för att få på sig dem...

• mariah81

Fick göra likadant. Har vanligtvis 36 på byxor men på de mammajeans jag hittade (som jag ville ha) fick jag gå upp till storlek 40! Just storleken är väl ingen big deal men att få gå upp två storlekar när jag fortfarande kan ha mina vanliga jeans om det inte vore för magen.. .

• Joda

Känner verkligen igen mig i vad Du skriver HelenaMaria! Har i vanliga fall stl 38. HM;s mammajeans har jag stl 40 i och då är dom alldeles för stora i lårena men sitter så enormt tajt över nedre delen av magen att det är en pina att behöva sitta ner i dom.
    Köpte dock ett par svarta byxor från HM som jag har stl S i!!!!!
    Men är väl som alla andra plagg, tex bh;ar. I en modell har man en stl och i en annan modell har man två stl neråt/uppåt!!

• Labolin

Jag har två par jeans från HM. Ett par blåa(ej stuprör) och ett par svarta m fickor. Båda i M, som är min vanliga strl. De svarta har dock varit lite stora tills nu, då de fylls ut bättre... :) Är i v 29 och känner att pyret sparkar mot linningen på jeansen när jag sitter ner ibland. Skönt att det går mot sommar så man kan ha mer kjolar och klänningar, men just nu mer eller mindre lever jag i mina blå jeans på jobbet och byter till HMs mjukbyxor m magmudd som de har, sååå sköna!

• Labolin

Jag har två par jeans från HM. Ett par blåa(ej stuprör) och ett par svarta m fickor. Båda i M, som är min vanliga strl. De svarta har dock varit lite stora tills nu, då de fylls ut bättre... :) Är i v 29 och känner att pyret sparkar mot linningen på jeansen när jag sitter ner ibland. Skönt att det går mot sommar så man kan ha mer kjolar och klänningar, men just nu mer eller mindre lever jag i mina blå jeans på jobbet och byter till HMs mjukbyxor m magmudd som de har, sååå sköna!

• Labolin

• Inami

Jag har ett par jeans,snickarbyxor,gröna "prasselbyxor" och mjukisbyxor.Alla har storlekan passat perfekt.Jeansen är liiite stora,men det kan man ju reglera....
    Mjukisbyxorna är några cm för korta,men då ska tilläggas att jag är 183 så det är svårt att hitta lagom långa byxor i vanliga fall ändå....Mjukisarna har jag ändå bara hemma...

Är med andra ord nöjd!

• Madge

Jag har ett par linnebyxor + mjukisbyxorna därifrån. Mjukisbyxorna köpte jag utan prova i storlek L, de är för stora, men det gör ju inget eftersom det är en stund kvar... Jag har M, eller 40 i vanliga fall. Linnebyxorna med mudd sitter bra över ben och så, men ack så trånga de är i mudden, särskilt längst upp, dem är det M i tror jag.

• Mozarts Nachtmusik

ja har hm´s mammajeans.
    min normala strl.
    de e stora i låren . ok i midjan. mudden va finfin i början men nu på slutet så är den för liten så ja viker ner den ..

Svar på tråden Mammabyxor HM