• Skeppet

Jag har klarat v. 12 efter 2 MF!

Hej!

För 3 månader sedan undrade jag om jag någonsin skulle kunna få behålla mitt barn i magen. Nu ser det jättebra ut eftersom jag har gått 12 veckor och hade VUL igår - allt var bra. Vill bara skapa lite hopp för andra i samma situation. Jag har aldrig gjort utredning, men har gått till en kinesisk akupunktör 1 gång i veckan. Det tänker jag fortsätta med några måndader till.

Kram Skeppet

• Svar på tråden Jag har klarat v. 12 efter 2 MF!
  • Jiie

Åh härligt!
    Håller tummen för att det går hela vägen!

• allimacallimac

ja håller tummarna för er!!!

Älskar mina pågar
  • grynet80

Kul! Håller tummarna för er.
    Vad gör akupunktören?

• Familj2004

Ursäkta mig om jag är neggo nu men 2 missfall räknas faktiskt som en slupm, och upprepade missfall har man efter 3, så här inne kanske det inte är så jätte många som får hopp av detta!?
    Inte jag i alla fall. Hoppas allt fortsätter i rätt riktining för dig så du slipper hamna här.
    Lycka till!

• Skeppet

Jag vet att 2 missfall räknas som slump, men det är många här som har fått just 2 missfall. Själv tycker jag att det är minst ett för mycket och det får en att tvivla på sin kropp och undrar om man någonsin kommer att få barn. Jag vill ge lite hopp till dem som är i samma sits som jag var.

Den kinesiska akupunktören stärker upp mina njurar (som ofta är kopplade till infertilitet), lugnar ner kroppen och gör den mer balanserad. Det är jättesvårt att påvisa att det var just detta som hjälpte, men jag hade aldrig vågat att bli gravid utan denna stöttning.

Kram Skeppet

• HoppetKärleken

Först vill jag bara säga grattis till din graviditet och jag hoppas och håller mina tummar för att det ska gå super bra.

Har också ett par frågor om ackupunkören...
    Min första fråga är började du med det inför IVF:et allstå har du hållet på från första spray dag tills nu, hur ofta går du?

Och den andra frågan är vet du om alla ackupunktörer kan detta alltså va sa du när du ringde till ackupunktören, är lite rädd att det finns endel skojjare inom branchen som gör mer skada än nytta. Har nämligen själv haft ett MF och ett MA och om jag nu lyckas få ett plus igen måste man ju göra någon förändring.

Hoppas på svar

Och än en gång lycka till!

• HoppetKärleken

Kan tillägga att jag håller just på med andra IVF:et och är just nu på sprutstadiet. Kan man börja med det nu?

• Familj2004

Skeppet

Jo jag vet mycket väl att varje enskilt missfall tär på en, men ger det er mer hopp att skynda in hit och läsa om oss som får missfall gång på gång på gång... Tyvär är det alldeles för många med "slump" mf som skriver här inne, och som tur är lyckas de flesta.

Jag menar bara att stressa inte upp er här inne om det inte är "nödvändigt".

Än en gång, menar inget illa.

• Jesse

Du ger mig hopp Tack!!

Grattis och lycka till

Varje steg är ett steg närmare..
  • Skeppet

Hoppet Kärleken: Jag började 10 veckor innan mitt IVF-försök för att få balans innan försöket. Min akupunkrör är väldigt noggrann så jag kan inte svara på om det är läge att börja i sprutstadiet. Det är nog upp till akupunktören. Det finns ju en risk att du inte lyckas på detta IVF:et och då kan du tillgodoräkna dig behandling till nästa.

När jag letade kollade jag på gulasidorna för att se om någon akupunktör beskrev sin verksamhet mot barnlöshet. När jag ringde frågade jag lite hur många hon hade behandlat tidigare, vilket resultat mm. Hon har inte haft jättemånga, men ingen har fått missfall när hon behandlar före och under under graviditeten.

Hon är utbildad sjuksköterska och det är inte alla akupunktörer som vill behandla under pågående graviditet pga risken att bli utsatt för anmälan mm.

Familj 2004: Jag har tidigare fått mycket hjälp i denna tråd eftersom jag har haft upprepade missfall och rusar inte in här för att ta upp plats. Jag visste inte att det fanns en gräns för antal upprepade missfall eller att man måste ligga utanför slumpen för att skriva här. Du kan ju röra dig i mer lämpliga trådar som passar dig om denna tråd upprör dig. Jag blir faktiskt förbannad för alla har olika bakgrund även här.

Svar på tråden Jag har klarat v. 12 efter 2 MF!