Förlossnings/amningsdepression - Vilken hjälp, hur länge
Jag är en relativt nybliven mamma som precis har sökt hjälp för amningsdepression. Jag har känt att allt inte var riktigt bra sedan förlossningen och förra veckan då pappan var bortrest tappade jag greppet totalt. Jag fick en enorm ångest och klarar inte att vara ensam med vårt barn. Jag har kallat på all hjälp jag kan få. Jag har pratat med BVC, läkaren på VC, min barnmorska och till och med psyk. Alla säger att det är SÅÅ vanligt och att det går över... men ingen jag har pratat med har egentligen behandlat någon mamma för det här. Jag har fått lergigan för att minska ångesten och blivit sjukskriven i några dagar för att min man skall kunna hjälpa till med bebisen och jag slipper vara själv. Trots allt detta mår jag inte bra. Jag har aldrig haft problem med psyket förut, kanske är det därför allt känns så skrämmande. Jag skulle vilja höra av andra som har råkat ut för det här och blivit bra. Vad blev ni hjälpta av och hur lång tid tog det för er. Jag skulle så gärna vilja kunna njuta av vårsolen och av mitt lilla barn men hur?