• Bemma

Barntidningar

har jag som gillar att läsa så smått börjat kika på! Jag vill också känna mig delaktig i barnvärlden. Men de flesta tidningar tar ju upp alldeles för stor del av graviditeten.

Meeen så stod jag i kassakön på ica i dag och där i stället stod en tidning som heter "Föräldrar och barn" så jag tänkte varför inte? också köpte jag den..

Väl hemma var jag snabb att bläddra igenom den och jag tror inte jag noterade en enda sida om graviditet faktiskt! Men därimot stod det mycket om barn, om barnvagnar, att välja namn, om uttröttade föräldrar som är hemma med barn, barnrumsinredning mm mm!! Mycket intressant läsning som passar mig som blivande adoptivförälder med!!

Så därför slår jag ett slag för denna tidning och undrar om någon annan har en åsikt om tidningen eller kanske vet någon annan tidning som kan rekomenderas!! Jag vill ju läsa och lära även om allt annat som rör vardagen med barn!! Roligt tycker jag!!

• Svar på tråden Barntidningar
  • Kajee

Jag saknar en bra tidning om barn som passerat förskoleåldern. Finns ingenting bra tyvärr... Ledsen

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • mn73

Jag är inte så mycket för såna tidningar. Läser hellre böcker. Och på nätet såklart!

• Bemma
    Kajee skrev 2007-04-03 22:34:37 följande:
    Jag saknar en bra tidning om barn som passerat förskoleåldern. Finns ingenting bra tyvärr... “I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
    Nej...det kan jag tänka mig!! Tyckte ändå denna tidning gick ovanligt långt upp i åldrarna...den tar upp hur man kan hantera trotsålder t.ex!!
    mn73 skrev 2007-04-03 22:38:11 följande:
    Jag är inte så mycket för såna tidningar. Läser hellre böcker. Och på nätet såklart!
     Jag gillar också böcker! Det som är bra med tidningar dock är att man kan få lite av allt...plus tips på affärer och shoppar!!
  • miiillan

jag läser vi föräldrar!! tycker det är så kul att läsa om sånt de tar upp och dessutom lär man sig ju massa bra saker

• Kajee

När dom väl börjat skolan är det kört... Räcka ut tungan Då får man köra på känn och hoppas att man inte krockar alltförmånga gånger.
    Men man skulle ju gärna vilja ha lite kul läsning om alla problem som kommer efter dagis...
    små barn - små problem
    stora barn - stora problem

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Farie

Tack för tipset!
    Min syster har en liten just nu så hon brukar komma med de föräldratidningar som råkar ha någon artikel om adoption...

• Vildrosen

Finns det ingen tidning på engelska som vänder sig till adoptivföräldrar? Annars finns ju adoptionsorganisationernas tidningar och de tycker jag är så bra! Jag bara slänger mig över dem och lusläser allt när de dimper ner i brevlådan. Och de handlar om barn och "barn" i alla åldrar nästan. Dvs ofta reportage om vuxna adopterade och om barn.

• Bemma
    jaj86 skrev 2007-04-03 22:43:03 följande:
    jag läser vi föräldrar!! tycker det är så kul att läsa om sånt de tar upp och dessutom lär man sig ju massa bra saker
     Jaa..det är väl det jag är ute efter också
    Vänder sig den mycket till gravida? Ska man adoptera känns det liksom inte relevant...
    Kajee skrev 2007-04-03 22:43:11 följande:
    När dom väl börjat skolan är det kört...  Då får man köra på känn och hoppas att man inte krockar alltförmånga gånger. Men man skulle ju gärna vilja ha lite kul läsning om alla problem som kommer efter dagis...små barn - små problemstora barn - stora problem “I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
     Jaa..det är väl så! Kanske tycker de som knåpar ihop föräldratidningar att man har så mycket erfarenhet då?? Dumt egentligen!!
    Farie skrev 2007-04-03 22:44:16 följande:
    Tack för tipset!Min syster har en liten just nu så hon brukar komma med de föräldratidningar som råkar ha någon artikel om adoption...
     Jaa..jag har också sett sånna..det är kul att de tar upp det med om det än är ibland.
    Vildrosen skrev 2007-04-03 23:02:27 följande:
    Finns det ingen tidning på engelska som vänder sig till adoptivföräldrar? Annars finns ju adoptionsorganisationernas tidningar och de tycker jag är så bra! Jag bara slänger mig över dem och lusläser allt när de dimper ner i brevlådan. Och de handlar om barn och "barn" i alla åldrar nästan. Dvs ofta reportage om vuxna adopterade och om barn.

Jag tycker också organisationernas tidningar är bra men jag vill ju också läsa om barn och barnliv i allmänhet. I adoptionstidningar blir det ju trots allt mycket fokuserat kring adoption och inte runt livet med barn. Jag vill ju också kunna titta på tidningshyllan och finna en tidning som är relevant för mig! Jag är också intresserad av vilken vagn som är bäst, barnrumsinredning mm mm.

Jag ska ju faktiskt också bli "vanlig" förälder och vill inte hela min "graviditet" behöva läsa om bara adoption...vill lära mig "vanliga" saker och läsa om "vanliga" problem..t.ex. trots!!! Om någon förstår vad jag menar...?!
  • Gnista

Jag ska också börja köpa föräldratidningar snart. Det känns så förbjudet, jag är ju inte förälder än liksom. Men nu kommer man ju faktiskt BLI det någon gång i framtiden, så nu ska här läsas Tack för tipset om Föräldrar och barn Bemma

• Bemma
    Gnista skrev 2007-04-04 09:27:17 följande:
    Jag ska också börja köpa föräldratidningar snart. Det känns så förbjudet, jag är ju inte förälder än liksom. Men nu kommer man ju faktiskt BLI det någon gång i framtiden, så nu ska här läsas Tack för tipset om Föräldrar och barn Bemma
    Ja..visst är det så!! Men vi har ju lika "rätt" att gotta oss som de som är gravida här!!
  • MIC

Tack fr tipset Bemma! Jag har inte vågat mig på att köpa någon tidning än och precis som du tyckt att de flesta tidningar mest handlar om graviditet och det är ju inte aktuellt i våra fall på samma sätt. Ska kolla ín tidningen du rekommenderade

• MARIA99

Jag gillar Föräldrar & barn. Även Mama
    tycker de handlar mer om barn i alla åldrar än vad tex Vi föräldrar gör. Mama har ju lite kändisar & mode å sånt oxå som jag gillar.

• MARIA99

Oj då sorry såg inte att det var adoptions avd. sorry! men tipsar ändå om mama =) Den har inte så mkt grav snack

• Bemma
    MARIA99 skrev 2007-04-04 10:22:57 följande:
    Oj då sorry såg inte att det var adoptions avd. sorry! men tipsar ändå om mama =) Den har inte så mkt grav snack
     Det spelar ingen roll..tips om tidningar för barn som kommit förbi spädbarnsstadiet och äldre är det ju som eftersöks!!
  • Kärnhuset

Jag tycker inte om tidningen Föräldrar och barn. När de har haft tema om ofrivillig barnlöshet har adoption överhuvudtaget inte nämnts! Det känns som en rätt trångsökt tidning.

De har väldigt sällan haft reportage om adoption, vilket tidningen Vi Föräldrar ofta har. Vi Föräldrar har en bredd och tolerans mot olikheter som är lättare att ta till sig. Och även om det till största delen handlar om små barn så har de även reportage och tips om äldre barn, t.ex. inför skolstarten.

Svar på tråden Barntidningar