jaj86 skrev 2007-04-03 22:43:03 följande:
jag läser vi föräldrar!! tycker det är så kul att läsa om sånt de tar upp och dessutom lär man sig ju massa bra saker
Jaa..det är väl det jag är ute efter också
Vänder sig den mycket till gravida? Ska man adoptera känns det liksom inte relevant...
Kajee skrev 2007-04-03 22:43:11 följande:
När dom väl börjat skolan är det kört... Då får man köra på känn och hoppas att man inte krockar alltförmånga gånger. Men man skulle ju gärna vilja ha lite kul läsning om alla problem som kommer efter dagis...små barn - små problemstora barn - stora problem “I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
Jaa..det är väl så!

Kanske tycker de som knåpar ihop föräldratidningar att man har så mycket erfarenhet då?? Dumt egentligen!!
Farie skrev 2007-04-03 22:44:16 följande:
Tack för tipset!Min syster har en liten just nu så hon brukar komma med de föräldratidningar som råkar ha någon artikel om adoption...
Jaa..jag har också sett sånna..det är kul att de tar upp det med om det än är ibland.
Vildrosen skrev 2007-04-03 23:02:27 följande:
Finns det ingen tidning på engelska som vänder sig till adoptivföräldrar? Annars finns ju adoptionsorganisationernas tidningar och de tycker jag är så bra! Jag bara slänger mig över dem och lusläser allt när de dimper ner i brevlådan. Och de handlar om barn och "barn" i alla åldrar nästan. Dvs ofta reportage om vuxna adopterade och om barn.
Jag tycker också organisationernas tidningar är bra men jag vill ju också läsa om barn och barnliv i allmänhet. I adoptionstidningar blir det ju trots allt mycket fokuserat kring adoption och inte runt livet med barn. Jag vill ju också kunna titta på tidningshyllan och finna en tidning som är relevant för mig! Jag är också intresserad av vilken vagn som är bäst, barnrumsinredning mm mm.
Jag ska ju faktiskt också bli "vanlig" förälder och vill inte hela min "graviditet" behöva läsa om bara adoption...vill lära mig "vanliga" saker och läsa om "vanliga" problem..t.ex. trots!!! Om någon förstår vad jag menar...?!