• Lejonmamman

Hur ska jag bli av med mitt sockerberoende?!

jag är mammaledig och det blir mycket fikabröd och alldeles för mycket godis men nu är det slut med det har jag bestämt.
    vet bara inte hur det ska gå till, sockersuger är sjukt starkt som en drog
    Behöver bra tips för att komma över sockerbehovet!

nån mer härinne med samma problem kanske ?

• Svar på tråden Hur ska jag bli av med mitt sockerberoende?!
  • ptoa

Det är som med vilka droger som helst - cut i off! På en gång.

Ät ofta, var 3e timme. Mkt protein och bra kolhydrater med lågt GI som inte utvecklas till socker i kroppen.

• skytten67

hej
    jag har produkter som minska godissuget och det är gjort på örter och bra näring

• Lejonmamman

ptoa:
    bra tips!
    har redan börjat, försöker inte slarva med maten och äta lite mer regelbundet. mkt protein betyder det kött eller finns det alternativ?
    vad är bra kolhydrater, frukt och grönsaker?

skytt:
    vad för produkter?
    hälsokost vill jag inte ta iom att jag ammar.

• Universums härskare

Hej
    Jag har också problem med mitt envisa sockersug. Jag har ett nattarbete där jag har väldigt lite att göra så för att hålla mig pigg så småäter jag godis hela tiden. Men nu har jag de senaste dagarna testat att dricka vatten med citron i när sötsuget kommer och det hjälper faktiskt hyfsat bra mot det. Testa, väldigt enkelt knep.

• mina71

Gå in och läs på Dr. Annika Dahlqvist blogg (passagen) om du är intresserad. Mitt enorma sug efter sött och vitt bröd försvann jättesnabbt enl. hennes program. Jätteskön känsla i kroppen!

• Stellamum

Gi kost har fått mig att bli helt kvitt mitt sockersug och på köpet har jag gått ner 25kg på tre månader!
    För mig som var gravt sockerberoende på kändes det bäst att låta bli att äta allt som är sött inkl frunt för att inte trigga igång suget igen. Jag trodde att det skulle bli skitsvårt, jag åt sju godis och kakor varje dag men jag har faktiskt inte varit det minsta sugen en endaste gång!

Svar på tråden Hur ska jag bli av med mitt sockerberoende?!