Ärrbildning??
Ursäkta om jag lägger mig i den här diskussionen. Men jag undrar lite, kände ni av era ärrbildningar och sammanväxningar på nåt sätt? Hade ni smärtor? Hur var eran mens?
Jag ska in på fredag för en hysteroskopi där de ska tänja ut livmoderhalsen, de tror att det kan ha blivit för trångt där. Kanske pga sammanväxningar. Jag gjorde min andra skrapning i oktober och efter det har jag inte haft någon mens trots att jag har ätit hormontabletter och haft ägglossning. De tror att det är något som hindrar mensblodet att komma ut, jag har fruktansvärda smärtor vid tidpunkten för när mensen egentligen ska komma.
Jag är väldigt oroligt för vad de kommer att hitta vid operationen! För ca 3 veckor sedan när jag var in till gyn när det beslutades om operation så sa läkaren att slemhinnan såg tunn och fin ut fast han såg lite vätska, någon som vet vad vätskan kan bero på? Gången innan jag var där (4 veckor innan) så var slemhinnan väldigt tjock och mensen borde ha kommit sa dom, men de sa inget om någon vätska då (var där då vid beräknad mens så det stämde väl bra in med slemhinnan)