Inlägg från: anna ruffs |Visa alla inlägg
  • anna ruffs

Roliga felsägningar 2!

hehee... jag skulle förklara för en kund som pratade engelska att en jacka han var intresserad av var väldig väl gjort med bra sömmar och så vidare..
    jag säjer. yes and this jacket is very well done...
    kom på mig själv och han garva lite men haja vad jag menade iallafall. man blir ilte stressad i sånna situationer.

• anna ruffs

hehe jo engelska blir mycket jobbigare när man inte är riktigt beredd på det. jobbar i en butik som säljer mc kläder och tillbehör, typ hjälmar och sånt. och det låter inte riktigt rätt när man ska förklara det vattentäta membranet i en jacka och säjer. it´s a membrane, eller om ventilationen i en hjälm och säjer, the ventilation. trots att det typ är rätt låter det hel fel..

• anna ruffs

appropå tåg. jag och en kompis fick alltid frågan om vi verkligen skulle betala 20 kr. (enhetstaxan i stockholm) om man är över 20 år kostar de 20 kr och under 10 kr. iallafall min kompis vart så störd på frågan att en gång när killen i luckan öppna munnen sa hon direkt.

Ja, 20 kronor kostar jag!
    (hon kommer på hur dumt det låter och lägger till)

Att åka på!!.. :) jag tycker de e jätteroligt!

• anna ruffs

skulle ringa en leverantör på jobbet en gång och fråga om nåt, när de väl svarar säjer det välkomen till jofama* det är monica*.
    varpå jag svarar hej jofama. min kollega som stod brevid börja as garva.. det var bara att börja om från början...

Svar på tråden Roliga felsägningar 2!