För oss läkarstudenter/läkare 2
Ms Marriot
Ms Marriot
Åh, Kalinka! Den får du gärna sprida till mig sedan! Men just nu skulle jag behöva "intermedicin för dumhuvven" Har du någon sådan?
jag kommer glömma HLA B27 sekunden jag kliver ut ur tentasalen för att aldrig någonsin mer komma i håg det. Undra vad mer som ramlar ut
Ah, tack för uppmuntran! Man kanske ska ta och bli reumatolog då. Eller Hematolog, om jag kan komma i håg JAK2, som tydligen är mycket spännande!
ouuuuu! it´s a sign! Jag ska bli reumatolog.
LillaMysan
Nu har jag förresten skrivit internmedicintentan, det gick faktiskt riktigt uselt... Sarcoidos i njuren, jo jag tackar för den men jag är inte så ledsen för det, har kommit fram till att om jag nu ska göra en omtenta, så är det inte hela världen att nöta det här igen. Vi får se, svar på fredag.
Apropå blåsljud... när jag var på stroke så bad en av läkarna mig att gå och lyssna på en viss patients hjärta (som han alltså visste hade kraftiga blåsljud, men det gjorde inte jag) Glad i hågen gick jag dit och lyssnade och lyssnade och hörde inte ett skit! Blev svettig och gick tillbaka varpå läkaren ber mig berätta vad jag hörde. "jo....ja.....jag hörde inte så värst mycket om jag ska vara ärlig" svarar jag och läkaren, som är en mycket snäll människa hade svårt att dölja sin oro över min inkompetens men svarade att han då ju måste gå och lyssna igen, för i morse hade hon ju haft tydliga blåsljud. Jag kände mig rätt menlös. Men det visade sig att vi pratade om olika patienter Till våra bådas stora lättnad.
Syster, det var en vidrig stund
White chees