För oss läkarstudenter/läkare 2
Hejsan!
dum fråga kanske men läkarlinjen finns väl inte på distans? Där vi bor finns inte utbildningen. Visst skulle kunna pendla litegrann men inte hela tiden.
Hejsan!
dum fråga kanske men läkarlinjen finns väl inte på distans? Där vi bor finns inte utbildningen. Visst skulle kunna pendla litegrann men inte hela tiden.
ja de kan jag förstå... synd då.. är intresserad av att söka,men måste antingen pendla eller flytta. Har även funderingar på ssk,den finns på min hemort & även på distans
hejsan! satt & läste om att det finns 62 olika special inriktningar nånstans på nätet inom läkaryrket. Vet nån av er som är mer hemma på detta om vart man kan läsa om vilka dessa inriktningar är?!
Ni som pluggar! tog det lång tid innan ni kom in på programmet?
Åsa: OK! jag har funderat ett tag på ssk,men läkare är mer lockande just nu för mig. Men jag måste läsa upp behörigheten först till att börja med! Svårt val,hur är det att plugga tycker du då? Trivs?
åsa: ja det känns ju mer lockande just nu! Men i så fall måste jag läsa Fy a+b,Ma c+d,Ke a+b & Bi a+b! så de är ju ett tag innan jag ens kan söka! Vet inte exakt hur högt snitt jag har,men jag har redan behörigheten till ssk! nackdelen är åxå att läkarprogrammet inte finns där vi bor(gävle). Ska vara mammaledig ett år nu så har ju tid att tänka lite! men de är svårt! känns kanske lite onödigt att först plugga ssk & sen läkare..
kalinka: ja jag har läst lite om basåret! verkar intressant! får man fråga vad ni hade i snittbetyg? antingen satsar jag på att göra många högskoleprov eller plugga som en galning för att få upp betygen! vi har en dotter nu på 14 mån & väntar en till i aug.
Går ju som sagt fort att pendla mellan gävle-uppsala.
Vet ni vart man kan läsa basåret? finns det på distans?
kalinka: ok! ska kika upp de nu om de finns på vår högskola.
algots pappa: ja det känns som om de lutar åt det mer! hr har det gått för er med barn & så? jobbigt?
systerhedvig: OK! tror nog de blir i så fall att satsa på högskoleprovet. Har typ lika mkt i snitt som dig. Känns jobbigt om jag måste läsa in behörigheten+snitt.