Inlägg från: KickStart |Visa alla inlägg
  • KickStart

För oss läkarstudenter/läkare 2

Gutegirl skrev 2007-05-23 22:16:27 följande:
    Hej Morula! Tänkte att ni kunde hjälpa mig att förstå vad han pratar om ibland!
    Ja, det kan man behöva *S*
    Är det läkarbiten eller mansbiten du inte förstår dig på *S*
    Vi är båda läkare maken och jag- men jag förstår mig inte på han ändå ibland
    S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • KickStart
    Gutegirl skrev 2007-05-24 07:59:29 följande:
    Det är läkartugget... Vadför slags läkare är du? Min blivande fästman är Allmänläkare, han kan mycket om mycket.
    Jag är gyn.ob men för närvarande sjukskriven. Så jag är den där tråkiga sjuka läkaren just nu
  • KickStart
    white cheese skrev 2007-05-24 08:01:47 följande:
    Jodå, vi läkarstudenter (som inte hunnit bli så trötta på patienter och sånt pack ännu), svarar naturligtvis gärna på frågor. Sen har vi kanske inte all kunskap ännu, men allvarligt hur svårt kan det vara? "Brutet ben - jovisst, om du sitter riktigt stilla riktigt länge så läker det nog ihop ska du se. Annars kan du prova att smeta filmjölk på det."
    Filmjölk är bra *asgarv*
    Funkar inte det går det alltid att lägga på ett senapsomslag eller tugga på rot av exotisk valfri blomma. Endera blir man frisk eller så trillar man av pinn.
  • KickStart
    Gutegirl skrev 2007-05-24 08:03:54 följande:
    Sjukskriver du dig själv...?
    Nej tack och lov
    Isof hade jag fortfarande jobbat *S*
    Jag var och är en arbetsnarkoman. Älskar att ha många järn i elden men kroppen säger ifrån så det är bara att sitta här och meditera framför datorn.
  • KickStart
    SysterHedvig skrev 2007-05-24 09:06:04 följande:
    Morula - har du testat filmjölk? Jag har hört att det fungerar mot allt.Har jag tjatat nog om mejeriprodukternas förtjänster nu?
    Det var givetvis det första jag provade- men somnade snarkandes med huvudet under "filytan". Det höll på att sluta med en katastrof!Flört
    Senapsomlägg fungerade inte heller. Det brände iofs så pass mycket att jag för en stund kunde ignorera värken och somnade det gjorde jag inte
  • KickStart
    Gutegirl skrev 2007-05-24 08:06:05 följande:
    Det kan vara rätt skönt det med ibland. Krya på dig! Varma vetekuddar är skönt!
    Gulledej!
  • KickStart
    SysterHedvig skrev 2007-05-24 09:36:35 följande:
    Morula - då får du ta fram det tunga artelleriet. Bröstmjölk.
    Ewwww.
    Funkar det tror du? *S*
  • KickStart

Undrar just om det är straffbart att stjäla BBs förråd av ub..

• KickStart
    jannej skrev 2007-05-24 09:39:18 följande:
    såg på uppdrag granskning att man kan köpa sig ett läkarleg för 1500kr så jag får väl återkomma till den här tråden när jag har fixat ett
    Varför fick jag inte veta det innan jag lade ner all tid på studier. FY vad lågt
  • KickStart
    jannej skrev 2007-05-24 10:20:32 följande:
    japp visst är det En seriös fråga nu, man ska ju ha matte D eller om det E för att kunna söka in men en sak jag länge har funderat över är om man verkligen behöver det, sitter man och räknar avancerade formler som läkare eller används det snarare som ett sätt att gallra ut antalet sökande
    Skulle inte du köpa dig en legitimation? *S*
Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2