Inlägg från: novalee |Visa alla inlägg
  • novalee

För oss läkarstudenter/läkare 2

systerhedvig: aha.. ja lika bra att börja göra högskoleprovet då:D är ju kanske inte direkt nån geni.. haha.. men kan ju prova några år! vad gjorde du under tiden du höjde ditt hp resultat? jobbade?

algots pappa: tror åxå att de löser sig! skönt att du är färdig snart!

Hur många timmar om dan är ni i skolan? 8?

• novalee

hedvig: ok.. ja.. kommer nog dröja nått/några år innan jag kan komma in! tänker även på barnen våra. Är ju inte gamla. Antingen lär jag pendla eller flytta på hela familjen.. Vill vara en tillgänglig mamma för mina barn åxå. Svårt de här!

• novalee

tack för alla svar!

intressant yrke kan jag säga! får man fråga vad man har för lön som läkare? nån som vet?

• novalee

algot: ok! har ju en tjej på 14 månader & väntar tillökning i aug. Nu måste ju jag plugga upp behörigheten till att börja med åxå! men uppsala är ju närmast för mig att plugga till läkare. Är bara så orlolig hur det skulle funka i så fall med pendling & barn?

Men hur mkt av fritiden lägger du ner på att läsa?

• novalee

skönt att man inte är ensam med småbarn. Tror åxå att det löser sig så småningom! det är inte så att jag ska läsa i morrn direkt heller! sen så blir ju barnen äldre åxå. Det som känns jobbigast är att utbildningen inte finns här där vi bor:(

• novalee

vet nån av er om man kan få bidrag för pendling? eller är de bara på deklarationen man kan dra av det sen?

• novalee

ni som harläst/läser till läkare. vad hade ni för snittbetyg? jag ligger mellan 15-16 & vill läsa in behörigheten. Är det helt kört för mig så jag lär plugga upp vartenda ämne? har inte gjort nå högskoleprov än så vet inte hur jag ligger där.

• novalee

ok...ska nog ta å satsa på högskoleprovet då! kanske inte är helt omöjligt ändå då! tack! ni gav mig hopp!

• novalee

ni som har lite koll... kan man under utbildningen jobba på sommaren inom vården? och som vad i så fall?

• novalee

ok! tack för alla svar! då vet man att sommaren är räddad då om man nu ska plugga!!:D

• novalee

ni som pluggar eller har pluggat till läkare. fick ni vara med om att se döda människor? jag läser nk b nu & vi dissekerade en gris för en vecka sen & då höll jag nästan på att kräkas av lukten,men de kanske blir till en vana.

• novalee

sitter här & funderar över mina studier.. ge mig peppning!!

kan ni ge mig goda råd om varför man ska bli läkare? vill så gärna,men det känns så långt dit.

• novalee

kalinka: där sa du nåt! det som känns jobbigt nu är ju att läsa lite betyg innan jag ens har chans att söka in. sen så får man ju räkna med att det är svårt att komma in åxå. sen så lär jag pendla om jag nu kommer in sen om x antal år..

men de vore en dröm!

är det bra betalt tycker ni? förlåt om jag är nyfiken!

Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2