För oss läkarstudenter/läkare 2
Ja, att man var under utbildning då.
Ja, att man var under utbildning då.
Åsa: Det var det jag tänkte, fattade inte hur man skulle kunna få barn eller vad som händer om man blir sjuk. Det lät inte klokt. Hon pratade bl.a. om att man borde skaffa en försäkring som täcker om man blir sjuk av den anledningen...
Tyras föräldrar: 83% Burke. Vem blev du då?
Hej! Jag har inte hängt här på ett tag... Så nu klampar jag in för att få lite moraliskt stöd inför preparattentan som är om en vecka. Ni som har läst i Umeå, hur var den? Och hur långt kommer lärarna att driva det hela? Räcker det att känna igen preparatet och ge en liten motivering eller kommer de om att fråga ända ner till strukturen på ämenen som enskilda celler bildar? (dumt formulerat men ni fattar nog hur jag menar) Ni andra som inte har pluggat i Umeå får också hemskt gärna komma med synpunker :)
Läste lite bakåt i tråden och såg att ni pratade om när man räknas som usk. Jag har just kollat upp det med våran programsektereterare. Det finns tydligen ingen magisk gräns utan det är upp till varje arbetsgivare att bedöma om de anser att man har tillräckliga kunskaper. Däremot har landstingen varierande policys..
Hade ni det som dugga eller menar ni tenta? Den vi har nu kallades först tenta men sedan förhör... Vi sitta enskilt med en lärare efteråt,så det är ingen gruppgrej. De kanske har ändrat lite? Men skönt att höra att ni inte har några skräckhistorier i alla fall :) Täljedal har jag inte haft. Nu är det Lindström som man fasar för. Han är trevlig, men burkar ha höga krav och svåra frågor på tentorna.
Morula ailith: Tycker att du gör ett jättebra jobb ia aborttrådarna! Det behövs någon som rensar upp bland alla lögner och myter som florerar.
Tyras föräldrar: Varför är AT bättre än ST av fp skäl?
Tyras föräldrar: Okej, då förstår jag :)
White cheese: Jag säger bara wow! Är grymt imponerad!
Syster hedwig: Nej, inte knäpp. Kreativ heter det :)
Hur många går i din kurs egentligen? Den måste ju ha varit helt enorm!