ÅsaKj skrev 2007-06-26 13:43:13 följande:
Kalinka: Och jag insisterar på att ögonläkare ska flyttas upp. Jag är ju för 17 gift med en retinalkirurg så jag borde veta.Hur som helst - ögonläkarna i Umeå FIKAR inte - maken är visserligen känd för att alltid dyka upp i fikarummet och snika åt sig när det finns gofika i personalrummet men det är en annan sak. Mjölk i kaffet används av ungefär hälften av ögondoktorerna men inte av någon av retinalkirurgerna. Dessutom brukar maken komma hem och klaga på att han inte hunnit äta lunch eftersom han opererat (Skyll dig själv om du inte äter efter operationen -idiot!) och det har jag aldrig hört från någon allmänläkare eller psykiater. På den vårdcentral jag var drack inte ens alla doktorerna kaffe. Ett par av dem drack TE med mjölk och hade med smörgås till förmiddagsfikat. Och både vårdcentralsdoktorer och psykdoktorer går i civila kläder. Det placerar dem absolut nedanför alla doktorer i rock.
Är det sant? TE med mjölk. Borde anmäla detta till HSAN direkt! De är ju en skam för läkaryrket. Bort med legitimationen direkt tycker jag.
Skämt åsido, min lilla lista är baserad till 95% på vilka kommentarer man hör från andra specialiteter om en viss specialitet när man går runt som kandidat. Det är hemskt vilket behov ffa kirurger har att framhålla sig själva som de enda som gör någon nytta.
Själv är jag hysteriskt icke-cool. Jag dricker ALDRIG kaffe utan mjölk, dricker då hellre te. Kan inte äta lunch på mindre än 30 min, och blir dessutom lågglykemisk på nolltid om jag inte får ett riktigt lagat mål mat, helst med bönor och grönsaker!!!
Det är nog lika bra att kasta in handduken och bli socialmedicinare direkt.
Jag har en kursare som gör stor show av vilka tråkiga människor neurokirurger är. Han påstår att den enda stund på dagen som de blir entusiastiska är rtg-ronden på morgonen.