Inlägg från: Jalapeno |Visa alla inlägg
  • Jalapeno

För oss läkarstudenter/läkare 2

er PU handledare är helt ute o snurrar. AT och ST är som vilket annat jobb som helst. Annars skulle inte alla kvinnliga AT läkare hela tiden vara gravida Nu är till och med ST fast anställning i Stckholm. fantastiskt va? fast anställda läkare. wow

• Jalapeno

hedvig: Har du läst samuel Shem, House of God? Det var scrubs första avsnitt rakt av.

• Jalapeno

hoppas kvinnan i kalinkas länk anmält till patientskadeförsäkringen. Lite pengar sitter aldrig fel. Om någon har funderingar om snitt kontra vaginal förlossning har jag provat på båda.

• Jalapeno

låter faktiskt som de hade haft tid att söva henne.

vaginal bäst. Hormonkicken är fantastisk. Man blir så blixtförälskad i sitt lilla barn som kommer som en fantastisk belöning. Planerat snitt känns som att gå på posten och hämta ett otroligt efterlängtat paket.  Jag är kontrollfreak och rädd för operationer och hade mkt bättre kontroll över vad som hände under den första vaginala förlossningen. Visst slipper man smärtan med snitt men som läkare ser man ju bara statistiska medicinska risker. De första tre gångerna jag skulle ur sängen efter snittet kändes sårsmärtan ungefär som en värk, i ett par sekunder. Jag var orolig för proppar, för ärrkomplikationer, för ökade allergier hos barnet, för infektion  osv osv

• Jalapeno

absoluts fls bästa såpa! At-doktorn har gjort ett kap i den kvinnan! katten är väl itne ett motsvarande kap

• Jalapeno

i USA får man itne dricka mer än tre koppar kaffe om dagen under första trimestern. Jag var nog nere på två under, innan och efter mina graviditeter Smakar så jävla illa på sjukhus

Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2