För oss läkarstudenter/läkare 2
Som Malvitonan?
Som Malvitonan?
Har du missat Malvitona?
Det är kryddad sprit. Skrivs ut "för aptiten"
Jag var tvungen att slå upp den i FASS. Malvitona är Äppelvin med B-vitaminer, folsyra och koffein i. Alkoholhalt 15,7%.
Det ges ibland till gamla tanter. Sådana som kan behöva en hutt men aldrig i livet skulle dricka alkohol. "Medicin" går ju bra. Fast jag har ärligt talat aldrig sett någon patient ta den - bara vårdpersonal
Du får garanterat gliring men vad gör det? På den tiden de hade mindre kontroll på sig så smuttade apotekspersonalen också
Mutta?
Det heter ju snippa vet ni väl?
www.familjeliv.se/Forum-3-28/m16228093.html
Vad är HLA B27?
Det känns som något jag antingen aldrig hört talas om eller också förträngt helt. Det är ju 9 år sedan jag gick internmedicinkursen.
OK. Tack. Jag ska testa maken om han hört talas om den . Han kan ju allt som är värt att veta om uveiter och konjunktiviter så är han lika okunnig som jag så vet jag att jag inte missat något viktigt.
Mäta ögontryck med spaltlampa är kul. Ett klart argument för ögonläkeriet. HLA-B27 låter som ett argument för att inte bli reumatolog.
Maken visste vad HLA B27 är och att den innebar risk för iriter och uveiter. Fast han kom inte ihåg vad "den där reumatologsjukdomen" hette .
Jag uttalar det Beshtrev men jag har ingen aning om det är rätt eller fel uttal.