Inlägg från: KickStart |Visa alla inlägg
  • KickStart

För oss läkarstudenter/läkare 2

SysterHedvig skrev 2007-05-21 22:31:56 följande:
    ... sågar upp skallen och stoppar ner deras hjärnor i magen?
    Anteckna!
    S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • KickStart
    Pappa med son och dotter skrev 2007-05-21 22:32:48 följande:
    När jag blev farsa, både första och andra gången, satt jag och beundrade alla fina elektroniska lådor som fanns där på sjukhuset.. Vilken ingenjörskonst..Så passa dig, annars kanske jag ber mina ingenjörskollegor på gambro vända på några motstånd i nån av lådorna, så står ni där med brallorna vid knävecken.. Det blir till att ta fram stetoskopen och allt det där, medeltid på nolltid... :)
    Utan stetoskopet stannar läkekonsten. Det vet du väl
    De där andra elektroniskapryttlarna du vet de är bara kulisser så att nervösa pappor har något att pyssla med
    Egentligen så sköts den av Prao Nisse 14år som sitter i fikarummet och trycker på slumpvis utvalda knappar och mojänger
  • KickStart
    Kalinka skrev 2007-05-21 21:50:18 följande:
    Pappa med son och dotter skrev 2007-05-21 21:39:20 följande: Jag måste erkänna att jag också sitter och skrattar nu, men det är inte för att jag förstår själva skämten. Men jag vet precis vad du menar. Häromdagen satt jag och några kursare på restaurang och åt lunch. Vi skämtade och skojade. Helt plötsligt inser jag hur tråkiga skämten är egentligen. Helt meningslös humor för utomstående. Men när man lidit, svettats och blött (och då menar jag inte patienternas blod) sig igenom det så uppstår en väldigt säregen humor, som är helt oförklarlig för icke-läkare.
    Jag tror att alla yrkesgrupper utvecklar en egen humor som är specifik för just dem
    Hur skulle vi överleva annars?
  • KickStart
    Pappa med son och dotter skrev 2007-05-21 22:39:58 följande:
    Ok ok, ni vinner..Denna då, innan, för typ två år sedan, innan jag seglade, då var jag helkär i enduro, har kör mig fördärvad under flera års tid. Men hur som helst, en polare till mig kraschade riktigt fint en gång, hans närminne försvann helt (varning för FIFO-skämt.. fan, skulle inte tänkt skämtet, nu kan jag inte hålla mig). Väl på sjukhuset kom doktorn, med sin lilla snickarhammare och började knacka på knäna för att kolla pulsen eller det nu är de gör med den där ishackan..Doktorn blev helt stel, ingen reaktion alls när han knackade på.. Efter ett tag kom de på att knäskydden fortfarande var på. Vilken grej va!Den är historien om kotten i baken, är det en skröna eller?
    *S*
    Den läkaren hade nog stoppat undan hjärnan för dagen

"Ishackan" används för att kolla reflexer och man bör ju plocka bort diverse knäskydd innan man sätter igång och "knackar" *S*
  • KickStart
    Pappa med son och dotter skrev 2007-05-21 22:46:42 följande:
    Ok, en till, sen måste ni sluta vara så underhållande för jag måste faktiskt sova.. Min kusin, läkaren, sa att i början på utbildningen så sa de äldre eleverna att "undersköterskorna vill gifta sig med dig, sjuksköterskorna vill bara ligga med dig", jag blir förvirrad. Vad vill de kvinnliga läkarna ligga med då? Det sas det inget om.. Håller de sig inte "inom branschen"? De kanske gillar ingenjörer, vad vet jag..
    Japp vi gillar ingenjörer- hele bunten! *S*
  • KickStart
    Birgitta2 skrev 2007-05-22 18:57:07 följande:
    Det är fortsättnigen på förra cancer-tråden. Tjejen har droppat anonymiteten.
    OK- vad är det för tråd?
    Totalt missat den.
  • KickStart
    Kalinka skrev 2007-05-22 16:52:40 följande:
    På Ackis är det Prao Johan! Men du får ju inte avslöja såna där saker!
    Aha så ni fick PraoJohan i år. Vi hade honom förra året- och jag måste säga att han var lite sen på knapptryckeri´t
    Blev ett IG på den praktiken
  • KickStart
    Kalinka skrev 2007-05-22 19:02:06 följande:
    Läs tråden säger jag bara. Fast den är mer givande om man läst den förra.
    I´ll do that
  • KickStart

Nu har jag läst
    OK är det fler som är konfunderade eller är det bara jag?Fundersam

• KickStart
    Kalinka skrev 2007-05-22 19:12:16 följande:
    Nej. Du är inte den enda, om man säger så. Den förra tråden blev borttagen för att det var så många som ifrågasatte. För man får ju faktiskt inte spekulera om det är sant eller inte.
    Nej spekulationer är inte OK.

Rent allmänt så är det väl en väldigt ovanlig diagnos hos en ung person.
    Fundersam
Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2